۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۳۱۱۶۳۸
در سلسله جلسات گفتمان حوزوی؛

جایگاه ولایت‌فقیه و نقش خبرگان رهبری در تعیین ولی‌فقیه بررسی می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان گفت: سلسله جلسات گفتمان حوزوی پیرامون جایگاه ولایت‌فقیه و نقش خبرگان رهبری در تعیین ولی‌فقیه در مدارس علمیه مشهد برگزار می‌‌شود.
حجت الاسلام مهدوي

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مهدوی ارفع، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، از برگزاری سلسله جلسات گفتمان حوزوی پیرامون جایگاه ولایت‌فقیه و نقش خبرگان رهبری در تعیین ولی‌فقیه، با همکاری و مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در سطح مدارس علمیه مشهد خبر داد.

 


وی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری به عنوان مظهر مردم‌سالاری دینی و اسلامی دارای جایگاهی رفیع است که باید آن را برای عموم مردم تبیین کرد، اظهار داشت: در این جلسات، سخنرانان به تبیین جایگاه ولایت‌فقیه و نقش اساسی مجلس خبرگان رهبری در تعیین ولی‌فقیه می پردازند.

 

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه مجلس خبرگان مجلسی است که تداوم شرایط ولایت فقیه را تشخیص می‌دهد، افزود: ولایت فقیه مهم ترین رکن نظام اسلامی و استمرار ولایت ائمه اطهار(علیهم السلام) است که همین مسأله اهمیت جایگاه مجلس خبرگان و ضرورت تبیین آن را نیز به دنبال دارد.

 


حجت الاسلام مهدوی ارفع خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس خبرگان که جمعی از مجتهدین هستند، بقای شرایط فعلی و وجود حجت شرعی تبعیت ولی فقیه با تمام شرایط لازمه را برای مردم تضمین می‌کنند.

 


معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکنون در 14مدرسه این برنامه برگزار شد، اظهار داشت: ان شاءالله تا زمان برگزاری انتخابات خبرگان رهبری این جلسات در سایر مدارس علمیه مشهد نیز انجام خواهد شد./859/101/ب1

ارسال نظرات