۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
کد خبر: ۳۱۱۵۹۴
نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

توسعه و ترویج فرهنگ زکات سبب کاهش آمار فقر و معضلات اقتصادی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان اینکه بخش اعظم بدبختی‌های جامعه از نپرداختن زکات است، گفت: توسعه و ترویج فرهنگ زکات در جامعه، سبب کاهش آمار فقر و معضلات اقتصادی نیازمندان می‌شود.
آيت الله نعيم آبادي امام جمعه بندرعباس و نماينده ولي فقيه در استان هرمزگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله نعیم آبادی شامگاه دوشنبه در نشست شورای زکات در بندرعباس، گفت: عدم شناخت از نعمت‌ها برای جامعه اسلامی چیزی جز بدبختی و فقر به ارمغان نمی‌آورد و واردات کالا حتی سنگ قبر از چین نتیجه عدم شناخت ظرفیت‌هاست.

 

وی شناساندن نعمت‌ها و آگاهی بخشی به مردم در این زمینه را از وظایف دولت خواند و افزود: ادارات و نهادهای مربوطه باید در این راستا تلاش کنند و مردم را نسبت به شناخت نعمات الهی توجیه و برکات آن را تبیین کنند.

 

امام جمعه بندرعباس با تاکید بر ضرورت شناخت نعمت‌ها اظهار داشت: در مملکت ایران اسلامی نعمت‌های فراوانی وجود دارد که ما شناخت کامل و کافی نسبت به آنها نداریم.

 

وی در ادامه با تاکید بر استقلال اقتصادی بیان داشت: واردات کالا از چین زیبنده مملکت ایران اسلامی که دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فروانی در زمینه‌های مختلف بوده، نیست.

 

امام جمعه بندرعباس با اشاره به کمبود 100 مسجد در روستاهای هرمزگان، خواستار حمایت و همکاری شورای مرکزی زکات در راستای احداث مسجد در روستاهای استان شد.

 


وی با بیان اینکه بخش اعظم بدبختی‌های جامعه از نپرداختن زکات است گفت: توسعه و ترویج فرهنگ زکات در جامعه، سبب کاهش آمار فقر و معضلات اقتصادی نیازمندان می‌شود.


 
آیت الله نعیم آبادی در ادامه با اشاره به اینکه دولت با تبدیل یارانه به کارانه، می خواهد به مردم کمک کند اذعان داشت: گاها این‌گونه کمک‌ها، نه تنها اثر ندارد بلکه روحیه کم‌کاری را در افراد افزایش می‌دهد.


 
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه پرداخت زکات گاها سبب افزایش فقر در جامعه می‌شود، ادامه داد: در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ زکات و همچنین بصیرت‌افزایی به مردم در زمینه شناخت نعمت‌ها باید طوری کار کنیم که همین فقرای دریافت کننده زکات، روزی از زکات دهندگان شوند./851/202/ب1

ارسال نظرات