۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۳۱۱۳۲۳
رییس پژوهشکده حج و زیارت:

دشمنان اسلام برای مرزنشینان اهل سنت برنامه ریزی کرده اند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علیزاده موسوی با اشاره به اینکه جریان های تکفیری از عربستان وهابی نشأت گرفته شده است، گفت: دشمن با برنامه ریزی هایی که برای مرزنشینان کرده به شدت در تلاش است تا بحران ناامنی را به داخل مرزهای ایران بکشاند.
عليزاده
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمهدی علیزاده موسوی رییس پژوهشکده حج و زیارت در نشست تخصصی افتتاحیه نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت که امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: جریان های تکفیری از عربستان وهابی نشأت گرفته شده است.
 
 
وی افزود: دنیای اسلام امروز درگیر جریان های افراطی و تکفیری است که بیشتر این جریان های خطرناک حاصل تفکرات وهابیت عربستان سعودی و این کشور تربیت کننده این جریان های تکفیری در منطقه است.
 
 
حجت الاسلام علیزاده موسوی با اشاره به وضعیت نابسامان منطقه اظهار داشت: جریان های تکفیری موجب همه ناآرامی های منطقه و مسلمانان است و ثبات و آرامش را از مسلمان ها ربوده است و تنها کشور ایران است که از عدم وجود تکفیری ها پاک است. 
 
رییس پژوهشکده حج و زیارت تصریح کرد: با توجه به اینکه در اطراف کشور و مرز های  ایران هم وطنان اهل سنت سکونت دارند، دشمن با برنامه ریزی هایی که برای این افراد کرده به شدت در تلاش است تا بحران ناامنی را به داخل مرزهای ایران بکشاند.
 
دبیر نمایشگاه طلایه داران نقد وهابیت، خاطرنشان کرد: مطالعه و تحقیق نشان می‌دهد که نزدیک به 33 درصد تکفیری‌ها از عربستان هستند، 35 درصد از آنها عربستانی نیستند؛ ولی تربیت شده عربستان هستند و 13 درصد تکفیری‌ها وابسته به شیوخ وهابیت هستند و این نشانگر نقش عربستان در ایجاد و فعال کردن جریان های تکفیری بین مسلمانان است.
 
حجت الاسلام علیزاده موسوی، بیان داشت: از سال 2000 تا 2010 دشمنان اسلام و جریان های تکفیری در شبکه های ماهواره ای و فضاهای مجازی با برنامه ریزی های دقیق توانستند در این مدت افکار مسلمانان را شست و شو دهند و یرای خود نیروهایی جذب کنند.
 
وی عنوان داشت: در مقابل مسلمانان اهل حق  شاهد تجمیع تفکرات و اندیشه ها نیستند و فعالیت های خود را به صورت جزیره ای انجام می دهند و در حوزه جریان های معاصر اطلاعات محدود و کم در اختیار مسلمانان است.
 
رییس پژوهشکده حج و زیارت در پایان گفت: راهکارها و فعالیت ها در این عرصه این است که ابتدا خلع های موجود در این عرصه را با تحقیق شناسایی کنند و سپس به  آسیب های آن بپردازند و در آخر با با تعامل و همگرایی به راهکارها دست یابند و فرهنگ اسلام واقعی را در جامعه ترویج دهند./1325/پ202/س
ارسال نظرات