۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۳۱۱۱۷۱

مراسم سالروز درگذشت حاج رضا یزدان‌ پناه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حاج رضا یزدان پناه یکی از شخصیت‌های برجسته استان قزوین به شمار می‌آید که چهره‌اش در آینه آیات الهی به خوبی قابل مشاهده است چرا که ایشان همواره زندگی خود را با آیات الهی منطبق می‌کرد.
حاج رضا يزدان پناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در سالروز درگذشت معلم و مفسر قرآن، حاج رضا یزدان‌ پناه که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار کرد: با ورود به آیات قرآن کریم می‌توانیم در آینه آیه‌ها چهره انسان‌های مؤمن را ببینیم و شخصیت خودمان را با آن مطابقت دهیم و تلاش کنیم خود را با آیات الهی منطبق سازیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان فزوین ابراز کرد: حاج رضا یزدان پناه یکی از شخصیت‌های برجسته استان قزوین به شمار می‌آید که چهره ایشان در آینه آیات الهی به خوبی قابل مشاهده است چرا که ایشان همواره زندگی خود را با آیات الهی منطبق می‌کرد.

 

این استاد حوزوی با بیان این‌که قرآن از کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند، به نیکی یاد می‌کند و جایگاه آن‌ها را جایگاه والایی معرفی می‌کند، افزود: ایشان با وجود این‌که روحانی نبود، اما مورد خشم و نفرت رژیم شاه قرار گرفت و این مهم به خوبی نشان می‌دهد که ایشان با جدیت در میدان مبارزه حضور داشت.

 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خیلی‌ها ممکن است با وجود توانایی علمی تأثیری بر دیگران نداشته باشند اما مرحوم یزدان پناه شخصیتی بوده که خیلی‌ها با افتخار اعلام می‌کنند از شاگردان ایشان هستند.

 

این مفسر قرآن خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می‌فرماید: هر کس برای رضای خدا یاد بگیرد، عمل کند و علمش را به دیگران انتقال دهد، در ملکوت و در حقیقت این عالم بزرگ شناخته می‌شود و پس از آن‌که از دنیا برود از یادها نمی‌رود و همچنان تأثیرگذار خواهد بود.

 

این کارشناس فرهنگی در پایان با تأکید بر این‌که مرحوم یزدان پناه در راه اقامه نماز جهاد کرد و از پیروان حقیقی رسولان حق بود، یادآور شد: بندگان خدا کسانی هستند که اگر موقعیتی پیدا کردند، نماز را اقامه می‌کنند و در این مسیر تلاش می‌کنند و پیامبران الهی (ص)، ائمه اطهار (ع) و پیروان آن‌ها این هدف را دنبال می‌کنند./955/203/ب1

ارسال نظرات