۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۳۱۱۱۷۰
شهردار قم در بازدید از موزه فقه و زندگی مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از نمادهای فقه و فقاهت در محور حرم تا جمکران

خبرگزاری رسا ـ شهردار قم با بیان این‌که شهر قم پایتخت علمی، فرهنگی و معنوی جهان اسلام است، گفت: استفاده از نمادهای فقه و فقاهت، علمای اسلام، شهدا، سنت‌های فرهنگی و مذهبی می‌تواند ظرفیتی مهم برای بکارگیری در محور حرم تا جمکران باشد.
بازديد شهردار قم از موزه فقه و زندگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم از موزه فقه و زندگی بازدید و با رییس و مسؤولان مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

وی در این دیدار قم را پایتخت علمی، فرهنگی و معنوی جهان اسلام دانست و گفت: با توجه به ظرفیت‌های گسترده فرهنگی و دینی در این استان، لازم است اقداماتی متناسب با جایگاه این خطه مقدس صورت گیرد.

 

سقائیان نژاد با اشاره به برنامه ریزی برای اجرایی کردن طرح مدینه الزایرین در بلوار پیامبر اعظم(ص) اظهار داشت: قابلیت‌های معنوی بی‌نظیری همچون حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و نیز قابلیت‌های علمی حوزه‌های علمیه در شهر مقدس قم را باید در اقدامات فرهنگی مدنظر داشت.

 

وی بلوار پیامبر اعظم را محوری استراتژیک و مهم برای طراحی‌های فرهنگی، علمی و دینی دانست و خاطرنشان کرد: در طراحی بدنه و تکمیل این بلوار هماهنگی با حوزه علمیه، نهادهای فرهنگی، مذهبی و علمی فعال در قم ضرورت دارد.

 

شهردار قم با تأکید بر این‌که استعدادهای فرهنگی این شهر باید محور طرح‌های تکمیلی بلوار پیامبر اعظم(ص) باشد، تصریح کرد: استفاده از نمادهای فقه و فقاهت، علمای اسلام، شهدا، سنت‌های فرهنگی و مذهبی می‌تواند ظرفیتی مهم برای بکارگیری در محور حرم تا جمکران باشد.

 

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده ضمن خوش‌آمد گویی به شهردار قم و هیأت همراه، طی بیاناتی ابراز کرد: مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی در عرصه آموزش، پژوهش و نمایشگاه به مجامع تخصصی عموم مردم و مجامع بین المللی ارائه خدمت می‌کند که در این راه نیازمند همراهی و همکاری تمامی مقامات حقوقی و حقیقی نظام جمهوری اسلامی از جمله حضرت عالی می‌باشد.

 

وی گفت: در بخش نمایشگاهی، موزه فقه و زندگی آغاز حرکت عظیمی است که این موزه در آینده یکی از مراکز مهم بازدیدکنندگان مذهبی برای آشنایی با معارف دینی و احکام فقهی خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح زاده ادامه داد: موزه‌ها در سراسر دنیا ناقل فرهنگ‌ها هستند و باید بتوانیم به‌خوبی از زمینه موزه برای انتقال فرهنگ ناب دینی استفاده کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در آینده در مکان وسیع‌تری موزه فقه و زندگی را گسترش می‌دهیم و آنچه اکنون در این نمایشگاه داریم یک‌دهم توان واقعی موزه است./997/203/ب2

ارسال نظرات