۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۳۱۱۱۱۵
استاد حوزه علمیه:

وهابیت برای پوشاندن جنایات خود علیه مسلمانان عنوان سلفی‌گری را انتخاب کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه محمد بن عبدالوهاب برای اینکه چهره خشن خود را در جهان اسلام پنهان کند از نقاب سلفی گری و عنوان سلفی برای خود استفاده کرد، گفت: این موضوع به خاطر جنایت هایی بود که وهابیت در طول تاریخ در حق مسلمانان مرتکب شده بود.
وهابيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مروجی طبسی، استاد حوزه علمیه شامگاه امروز در برنامه بیراهه از رادیو معارف با اشاره به دعایی از حضرت رسول(ص) که فرمودند «خداوندا به قطیف و شام ما نعمت و هدایت عطاکن»، گفت: مردم منطقه نجد وقتی این دعای حضرت را شنیدند در ادامه به حضرت گفتند «و فی نجدنا» که حضرت تا سه بار پاسخ آن‌ها را نداد و بعد از سه مرتبه به مردم نجد فرمودند نجد منطقه ای است که از آن شاخ شیطان بلند خواهد شد.

 

وی افزود: در قرن پنجم و ششم هجری این پیشگویی حضرت رسول(ص) با ایجاد فرقه وهابیت از منطقه نجد محقق شد و هدف این فرقه نه تنها هدایت گری نبود بلکه هدف آن‌ها دستیابی به منفعت های مادی و احیای فرهنگ بادیه نشینی بود.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در قرن پنجم و ششم زمانی که منطقه نجد را قحطی فرا گرفت محمد بن عبدالوهاب مردم این منطقه را به اندیشه‌های خود دعوت کرد و چون مردم آن منطقه فقیر و گرسنه بودند اندیشه‌های عبدالوهاب را که مبین غارت و کشتار سایر مسلمان بودند پذیرفتند و به او گرایش پیدا کرده و به شهر قطیف حمله کردند.

 

حجت الاسلام طبسی ادامه داد: نکته مهم این است که شکم گرسنه گوشی برای شنیدن سخن رسول خدا(ص) ندارد و مردم نجد به این علت به عبدالوهاب گرویدند که او خون و ناموس سایر مسلمانان را بر آن‌ها حلال کرده بود.

 

وی افزود: با وجود اینکه عبدالوهاب داعیه اصلاح دین را داشت هیچ مبلغی به قطیف نفرستاد و به مردم آن منطقه حمله کرد که این موضوع تاریخی نشان می‌دهد که هدف او غارت مردم آن منطقه بود نه احیا و اصلاح دین خدا.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: بعدها محمد بن عبدالوهاب برای اینکه بتواند چهره خشن و خون بار خود را در نزد مسلمانان پاک کند برای خود نام سلفی را انتخاب کرد و عنوان سلفی گری را بر پیروان خود نهاد که بعدها توسط خود مفسران وهابیت جنایت های آن‌ها در تاریخ برملا شد.

 

حجت الاسلام طبسی یادآور شد: وهابیت امروزه هم با وجود اینکه ادعای احیای دین نبوی را دارند بدون اینکه برای مردم به تبلیغ پرداخته و حقیقت را آشکار کنند در نقاب سلفی گری به کشورهای اسلامی حمله کرده و منابع کشورها را غارت می کنند./837/203/ب2

ارسال نظرات