۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۳۱۱۰۷۵
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

انتخابات از جدی‌ترین عرصه‌های حضور شکوهمند مردم در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه انتخابات یکی از جدی‌ترین عرصه‌های حضور شکوهمند مردم در جامعه است، گفت: موضوع انتخابات یکی از نکات کلیدی و عرصه‌های حساس است که به صورت جدی باید مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد و مردم باید تلاش کنند تا فردی را انتخاب کنند که آگاه به اهداف پلید دشمنان نظام اسلامی باشد.
حجت الاسلام عبدالکريم عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز درخطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد با توصیه مردم لزوم رعایت تقوا، گفت: امروزه گاهی اوقات مشاهده می‌شود برخی مسؤولان به دلیل عدم بهره‌مندی از تقوا اقدامات نا شایست و ناپسندی مرتکب می‌شوند که با روح تقوی ناسازگار است.

 

ضرورت بهره‌مندی اقشار جامعه از ویژگی‌ اخلاق

وی در ادامه بهره‌مندی اقشار جامعه را از ویژگی‌ اخلاق ضروری دانست و افزود: اخلاق اسلامی در جامعه مانع از بروز انحراف و گمراهی در فعالیت‌های اجتماعی می‌شود، چراکه برخی از قوم‌های گذشته با وجود راهنمایی‌های فراوانی که از سوی پیامبران به آنها داده می‌شد، خطاهای بسیاری داشتند زیرا فاقد ویژگی اخلاق بودند.

 

امام جمعه شهر قزوین با بیان اینکه وفات حضرت معصومه(س) برای آحاد جامعه اهمیت و ارزش معنوی بالایی دارد ابراز کرد: چرا که توجه به امور دینی بخش مهمی از فعالیت‌های اجتماعی مردم را تشکیل می‌دهد از این رو امور معنوی سرلوحه پیشرفت اقدامات اجتماعی است.

 

وی با تأکید به برخی از مناسبت‌های هفته جاری، تصریح کرد: حضرت عبدالعظیم‌الحسنی(ع) که سفیر اهل بیت(ع) در کشور ایران محسوب می‌شد، منشأ خیرات و برکات گسترده‌ای برای مردم بود و تلاش داشت تا با گرایش مردم به خیر و نیکی زمینه ارتقای عرفانی، دینی و اخلاقی آنها را فراهم کند.

 

سیاست‌گذاران مستکبر دنیا باید از سرنوشت شاه ایران عبرت بگیرند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سالروز فرار شاه از ایران خاطرنشان کرد: همه سیاستگذاران دنیا باید از سرنوشت شاه ایران که با ننگ و خفت از کشور فرار کرد درس عبرت بگیرند که عاقبت کسی که با خدا و پیامبر دشمنی کند در نهایت چه خواهد شد.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به ولادت امام حسن عسگری(ع)، ابراز کرد: یکی از برجسته ترین کارهای ایشان، زمینه‌سازی برای اصل غیبت بود تا مردم در غیاب امام و رهبرشان دچار انحراف نشوند و پاسخ سؤالات خود را از طریق جانشین یا نائبان آن حضرت دریافت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی موضوع برجام را مهم دانست و گفت: عده‌ای بر این باور هستند آمریکا و سایر کشورهای نظام سلطه به وعده‌های خود عمل می‌کنند و عده دیگر هم وعده‌های آمریکای‌ها را باور ندارند.

 

وی به انجام دقیق اقدامات توافق‌شده در متن برجام از سوی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و یادآور شد: بیرون کشیدن قلب رآکتور اراک و پر کردن آن با بتون به منزله درآوردن قلب دانشمندان و شهدای هسته‌ای بود.

 

اقدامات خصمانه آمریکا در مواجهه با منافع ایران بسیار گسترده است

خطیب جمعه قزوین اقدامات خصمانه آمریکا را در مواجهه با منافع ایران بسیار گسترده دانست و اظهار کرد: با توجه به فریب‌های گسترده‌ای که از سوی آمریکا درباره مواجهه با منافع جمهوری اسلامی ایران در دهه‌های اخیر مشاهده می‌شود، از این رو لازم است که مسؤولان به صورت جدی مراقب شرایط سیاسی و نفوذ دشمنان باشند.

 

وی در ادامه گفت: برخی از افراد می‌گویند ما شک داریم که که آمریکاییان به قول و قرارهای خود عمل کنند و برخی می گویند ما یقین داریم که آنها به تعهدات خود پایبند می مانند اما متدیین و افراد دارای روح انقلابی یقین دارند که آمریکایی ها به هیچ عنوان به عهد و پیمانشان وفادار نخواهند ماند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه انتخابات یکی از جدی‌ترین عرصه‌های حضور شکوهمند مردم در جامعه است تصریح کرد: موضوع انتخابات یکی از نکات کلیدی و عرصه‌های حساس است که به صورت جدی باید مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد و مردم باید تلاش کنند تا فردی را انتخاب کنند که آگاه به اهداف پلید دشمنان نظام اسلامی باشد.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره انتخاب کاندید‌های اصلح بیان کرد: باید به کاندیدهایی رای دهیم که آمریکا ستیزی آنها ثابت شده و روح انقلابی در اعمال و رفتار آنها مشاهده شود و باید صداقت داشته باشند و چیزی که نیستند به مردم نشان ندهند و کارهایی که از عهده آنها ساخته و یا در حوزه وظایف آنها نیست به مردم وعده ندهند و خود و طرفتارانشان قوانین و مقررات را رعایت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به بازداشت متجاوزان آمریکایی به آب های سرزمین ایران گفت: این کار برای چندمین بار است که رخ داده و تسلیم شدن آنها خاطره اشغال لانه جاسوسی آمریکا را برای ما تداعی کرد و نیروهای مسلح بیدار ما و به ویژه سپاه پاسداران مقتدر این متجاوزان را به اسارت گرفتند.

 

وی در پایان گفت: در مقطع حساس کنونی مهم‌ ترین مسأله این است که استقلال، عزت، انقلاب و دین ما تحت تاثیر القائات شیطانی استکبار جهانی ضعیف نشود و پرچم عزت و اقتدار ما همواره برافراشته و مقتدر بماند./873/201/ب2

ارسال نظرات