۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۳۱۱۰۶۷
امام جمعه ارومیه:

مهم‌ترین نکته در انتخابات حفظ هویت ملی و اتحاد جمعی امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه با بیان این‌که در مسأله انتخابات مهم‌ترین نکته حفظ هویت ملی و اتحاد جمعی امت اسلامی است، اظهار داشت: حضور پرشور امت در انتخابات نشانگر آن است که دشمن حق تعدی به ما را ندارد.
امام جمعه اروميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز این هفته با اشاره به خطوط قرمز در انتخابات، گفت: انتخابات صحنه رقابت است و هرکس با هر سلیقه ای وارد میدان می شود ولی باید دست به دست هم داده و اتحاد و انسجام خود را حفظ کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این‌که در مسأله انتخابات مهم‌ترین نکته حفظ هویت ملی و اتحاد جمعی امت اسلامی است، اظهار داشت: حضور پرشور امت در انتخابات نشانگر آن است که دشمن حق تعدی به ما را ندارد.

 

 وی با اشاره به مسأله اختلاف قومیت، گفت: هرکس بخواهد اختلاف قومی ایجاد کند برخلاف مسیر قرآن حرکت کرده و باید با آن مقابله کرد.

 

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: قومیت‌ها، گویش ها و نژادهای مختلف همگی از نشانه های عظمت پروردگار است و هر کس بخواهد از این اختلاف قومیت سوء استفاده کرده و اتحاد را از بین ببرد این شخص قطعا در مسیر شیطان حرکت کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: تفرقه افکنی عامل اصلی فتنه است و فتنه هم همان برادر کشی است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان جریان ورود تفنگداران آمریکایی به مرز کشور، گفت: بحمدالله نیروهای گوش به زنگ جمهوری اسلامی سریعا نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و آنان را خلع سلاح کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: چشمان تیزبین نگهبانان ما˓ این مرز و بوم را رصد می کنند و هیچ احدالناسی نمی تواند به مملکت ما نفوذ کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه نحوه رفتار مسؤولان نیروی دریایی سپاه را براساس تعالیم قرآن اظهار کرد و افزود: فرماندهان نیروی دریایی در مقابله با تفنگداران آمریکایی با قدرت تمام ایستادگی کرده و با آزاد مردی تمام آنان را آزاد کردند که همه این ها برگرفته از تعالیم قرآن و دستورات دین است.

 

امام جمعه ارومیه با قرار گرفتن در آستانه 19 ژانویه گفت: در چنین روزی آذری زبان ها در جریان نبرد با شوروی شکست خوردند اما با پناهنده شدن به قرآن نشان دادند که هیچ گاه از ائمه عصمت و طهارت و قرآن جدا نمی شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی گفت: اگر در فضای خانواده عدم ملاطفت و مهربانی حاکم شد باید علت‌یابی کرده و مشکل را حل کنید.

 

 وی توسل جستن به خرافه و جادو را نادرست برشمرد و افزود: شایسته نیست مؤمن و متقی برای حل مشکلات به خرافات روی آورد

.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی غفلت در امور دینی را مانع از رشد و تعالی انسان دانست و گفت: برای اینکه غفلت شما را فرا نگیرد در پدیده های هستی و آفرینش تفکر کنید./1301/201/ب2

ارسال نظرات