۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۱
کد خبر: ۳۱۱۰۳۸
جلیلی در مشهد:

مردم زرادخانه جمهوری اسلامی ایران هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به وجوه تمایز دفاع مقدس با سایر جنگ های دنیا، گفت: زرادخانه ما در این جنگ، ملت ایران بود که در سایه ایمان خود مقابل دشمن ایستاد؛ این نترسیدن و تسلیم نشدن را از شهدا به ارث برده ایم.
جليلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، در مراسم یادواره سردار شهید علی‌اصغر حسینی محراب و شهدای عملیات کربلای 5 که در مسجد رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سؤالات مهمی که برای نسل جوان مطرح است، این است که نبرد ما  در هشت سال جنگ تحمیلی، چه ویژگی داشته که سبب ماندگاری آن در طی تاریخ شده است.


وی ادامه داد: این مهم در دو عامل نهفته است؛ نخست، هدف و مکتبی که بر دفاع مقدس ما حاکم بوده و اینکه رهبری جنگ در دست شخصیتی بود که چشم به یک سال و هشت سال نداشت بلکه با هدف حق‌طلبی و رساندن جامعه به کمال خود، جنگ را مدیریت می‌کرد.


جلیلی تصریح کرد: جنگ واقعه‌ای بود که می‌توانست انقلاب اسلامی ما را همچون بیداری اسلامی در مصر در سال اول عمر خود کمرشکن کند، اما نظام ما این تهدید را تبدیل به فرصتی کرد که در نتیجه آن، عظمت و جلال امروز ملت، شکست صدام و هم‌پیمانانش، تغییر تمام استراتژی‌های آمریکا و شروع سلسله‌ شکست‌های رژیم صهیونیستی حاصل می‌شود.


نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، ملت را بدنه اصلی پیروزی در جنگ تحمیلی خواند و گفت: زرادخانه ما در این جنگ، ملت ایران بود، ملتی که ایمان داشت، ایستاده بود و امروزه نیز از شجره طیبه همان ملت، ملت ما پیش چشم ناو هواپیمابر، متجاوز به آب‌های خود را دستگیر می‌کند.


وی افزود: شهید حسینی محراب نمونه‌ای از فرماندهانی بود که در مکتب انقلاب و امام(ره) به گونه ای تربیت شده بود که به جای صدور فرمان حمله، خود جلو می‌رفت و نیروهایش را دعوت به جهاد می‌کرد. وی با بصیرت خود همواره دشمن را شناخت و درگیر خاله‌زنک‌بازی‌های سیاسی گرفتار نشد.


شهید احمدی روشن با پیاده سازی مدل دفاع مقدس، ایران را هسته ای کرد
جلیلی  با اشاره به سالروز شهادت شهید احمدی روشن، اظهار کرد: وی فیزیکدانی بود که با ایمان خود و با جان و دل درک کرد که نباید از دشمن بترسد. نام این شهید در لیست ترور آمریکایی‌ها قرار گرفت چون با پیاده‌سازی مدل دفاع مقدس، ایران را هسته‌ای کرد، در حالی که دشمن با تمام توانش اراده کرده بود ایران هسته‌ای نشود.

 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مدل دفاع مقدس برای ملت پیشرفت، رفاه و معنویت می آورد و در عرصه اقتصادی، اقتصاد مقاومتی شکل می گیرد. همچنین در عرصه فرهنگ، موجب موفقیت هایی می شود؛ تفکر دفاع مقدس عرصه را بر رژیم صیهونیستی و اربابان آن ها تنگ می کند.

 

وی گفت: روزی دشمن لاف می‌زد که یک هفته‌ای صنعا را تصرف می‌کند، در حالی که اکنون 10 ماه است نتوانسته از عدن جلوتر بیاید؛ این ها همان جنگ‌افروزانی هستند که اگر از آنان بپرسیم چرا جنگ راه می‌اندازید، می‌گویند چون برایمان منفعت دارد.

 

نترسیدن و تسلیم نشدن را از شهدا به ارث برده ایم
جلیلی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمنان ما اذعان دارند که امنیت جمهوری اسلامی بی‌نظیر است؛ امروزه مشاهده می‌کنید که از اندونزی تا ترکیه و از ترکیه تا فرانسه و حتی خود آمریکا ناامنی و تروریسم در حال جولان دادن است؛ البته دشمنان ما بدشان نمی‌آید که هر از چند گاهی قدرت نظامی ما را آزمایش کنند اما هر بار مشت محکمی بر دهان شان می‌خورد و می‌فهمند این اقتدار ریشه‌دار است.

 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که آنچه ما از شهدا به ارث برده‌ایم، پیام بشارت، نترسیدن و تسلیم نشدن است، یادآور شد: تهدید و ارعاب و ترساندن  تنها سلاح دشمن و نترسیدن، تنها پاسخ ما به دشمن است؛ به فرموده قرآن کریم اگر نترسیم و نگران نشویم دشمن خلع سلاح می شود./930/پ202/ج

ارسال نظرات