۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۳۱۰۹۵۳
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی‌:

روش سنتی تبلیغ بهترین شیوه برای نشر علوم دینی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی تصور می‌کنند با پیشرفت علم و روش‌های تبلیغی نیاز تبلیغ سنتی کم شده است اما تبلیغ سنتی یکی شیوه‌های تبلیغ است که جامعه نیازمند آن است.
اولين نشست انجمن علمي ارتباطات و تبليغ حوزه علميه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ‌موسوی چهارشنبه شب در نخستین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد با اشاره به اینکه امروز تبلیغ را می‌توان یکی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزه علمیه دانست، بیان کرد: حوزه‌های علمیه از دیرباز تاکنون مسئول نشر دین در جوامع اسلامی بوده‌اند و در این مسیر به ایفای نقش پرداختند.

 

وی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجمن‌ علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه پرداخت و گفت: پس از شکل‌گیری انجمن‌های علمی حوزه علمیه، خلأ وجود انجمن تبلیغ و ارتباطات مشهود بود و در همین راستا بر آن شدیم نسبت به راه اندازی این انجمن اقدام کرده و از یک سال پیش نیز این انجمن فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

 

عضو خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه یکی از نکات مورد تاکید از سوی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری توجه به تبلیغ دین بوده است، بیان کرد: امروز در شرایط کنونی دنیا شاهد هستیم که دشمنان برای تخریب چهره اسلام از تبلیغات گسترده استفاده می‌کنند و ما نیز برای مقابله با این هجمه تبلیغاتی باید به تبلیغ دین و معارف اسلامی بپردازیم.

 

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد هستیم که فضای مجازی و شیوه‌های نوین تبلیغی در جامعه فراگیر شده است، خاطرنشان کرد: نباید گسترش فضای مجازی و شیوه‌های نوین تبلیغی مانع از پرداخت به شیوه‌های سنتی تبلیغ شود.

 

رئیس انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه به تبلیغ سنتی و نیاز جامعه به این نوع از تبلیغ خاطرنشان کرد: اینکه تصور کنیم با شیوه‌های نوین تبلیغی دیگر جایی برای توجه به تبلیغ سنتی نیست اشتباه و برداشتی نادرست است.

 

وی با اشاره به اینکه در گذشته پیشوایان دینی تبلیغ عملی را مورد توجه قرار می‌دادند، تصریح کرد: تبلیغ به وسیله عمل و کردار از جمله شیوه‌های بزرگان دینی بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی‌ به ارائه دروس ارتباطات در دانشگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: این علوم با سیره اهل بیت(ع) همخوانی ندارد و باید حوزه‌های علمیه در این زمینه کمر همت ببندند و به انجام فعالیت‌های علمی و عملی در عرصه تحقیق اهتمام داشته باشند./1323/د102/ج1

ارسال نظرات