۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۳۱۰۹۴۴

برگزاری نخستین نشست کشوری رؤسای مجامع کانون‌های فرهنگی تبلیغی استان‌ها

خبرگزاری رسا ـ رییس گروه سازماندهی انجمن‌های اسلامی، کانون‌های فرهنگی تبلیغی و سمن‌های دینی سازمان از برگزاری اولین نشست کشوری رؤسای مجامع کانونهای فرهنگی تبلیغی استان‌ها خبر داد.
- نشست

به گزارش خبرگزاری رسا،  تقی رفیع با اعلام این خبر گفت: این نشست درتاریخ شنبه 24 بهمن ماه سال جاری در سالن جلسات معاونت امور فرهنگی و تبلیغ به مناسبت گرامیداشت سال «دولت و ملت، همدلی و هم زبانی» برگزار می‌شود.

 

این مقام مسؤول اظهار داشت: مقام معظم رهبری درباره فعالیت های فرهنگی کانونها و مراکز مردمی در بین مردم مشهد مقدس فرمودند:«من میخواهم بگویم آن جوان هایی که در تهران، در شهرهای گوناگون، در استان های مختلف، درمشهد، در بسیاری از شهرهای دیگر کار فرهنگی می‌کنند، با اراده‌ خودشان، با انگیزه‌ خودشان، کارهای بسیار خوبی را انجام داده اند که از بعضی از آن ها ما بحمدالله اطّلاع پیدا کردیم».

 

وی افزود: کانونهای فرهنگی تبلیغی به‌عنوان مجموعه ای ولایت مدار و متشکل از عناصر مستعد، زنجیره بزرگ فرهنگی تبلیغی هستند که به صورت غیر انتفاعی،غیرجناحی و مردمی بر اساس بند 16 ماده 6 اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند. توسعه، پویایی و بالندگی این کانونها نیازمند تشکیلاتی هدفمند، منسجم و مستحکم با هدف مشارکت، سازماندهی، و بسترسازی جهت حضور فعال، گسترده و تأثیرگذار آنان در حوزه پدیده های فرهنگی، اجتماعی و تبلیغی کشور بود که تحت عنوان «مجمع کانونهای فرهنگی تبلیغی» در دو سطح استانی و کشوری به سامان رسیده است. 

 

رفیع هدف از تشکیل مجامع استانی و کشوری کانونهای فرهنگی را این چنین بیان داشت که مجمع استانی و عالی کانون فرهنگی تبلیغی از تشکل های میان تخصصی وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است که عمدتاً در راستای نشر فرهنگ اسلامی در مقابله با شبیخون فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی با هدف اشاعه فرهنگ اسلامی و تبیین آرمان های حضرت امام (ره)و تحقق منویات مقام معظم رهبری حرکت و به فعالیت میپردازید.

 

وی اظهار داشت: با توجه به نقش و جایگاه حساس ومهم کانونهای فرهنگی تبلیغی در تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ و ارزش های معنوی وفرهنگ اسلامی و گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم و زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیروهای متعهد در عرصه فعالیتهای فرهنگی و ایجاد هم پوشانی، همدلی و همزبانی بیشتر بین عناصر آنها و جامعه این نشست با هدف تعامل، همدلی و همزبانی و درک و فهم مشترک بین سازمان تبلیغات اسلامی و کانونهای فرهنگی تبلیغی برگزارمی شود.

 

گفتنی است اولین دوره انتخابات مجمع کانونهای فرهنگی تبلیغی استانی همزمان در سراسر کشور توسط  ادارات کل تبلیغات اسلامی استانها در تاریخ 27آذر 94 با حضور رؤسای کانونهای فرهنگی تبلیغی تحت پوشش سازمان تبلیغات اسلامی که دارای التزام عملی به ولایت فقیه و تابعیت جمهوری اسلامی ایران، دارا بودن مجوز و اساسنامه مورد تأیید سازمان با حد اقل 2 سال سابقه مدیریت، رعایت شئون اسلامی وشرایط سنی 25 تا 50 سال بوده اند برگزار شد./1325/د102/ف

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات