۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۳۱۰۹۴۰
حجت‌الاسلام کاروند:

شورای عالی انقلاب فرهنگی، اتاق فکر برنامه ریزی طرح‌های کلان کشور است

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، اتاق فکر برنامه ریزی طرح های کلان و راهبردی کشور است.
شورای عالی انقلاب فرهنگی، اتاق فکر برنامه ریزی طرح‌های کلان کشور است

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی کاروند با تبریک سالروز دستورحضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت:بی شک جایگاه‌، اهمیت و ضرورت شورای عالی انقلاب فرهنگی تدبیر و تأکید رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بر استمرار وجود نهادی که به‌طور دائم و به‌صورت مستمر و فعال موضوع فرهنگ و علم را طراحی و برنامه‌ریزی کند، بر کسی پوشیده نیست.

 

وی به  اهمیت راهبردى نهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره و ابراز داشت: تدبیرتاسیس این نهاد موجب شده حجم زیادی از کارکردها در حوزه علم و فرهنگ و آنچه که مبنای عمل در حوزه علم، آموزش، تحقیق و پژوهش قرار می‌گیرد، براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد.

 

مدیراداره تبلیغات اسلامی تویسرکان، اذعان کرد: این موضوع ـ که هم آمار و ارقام مؤید آن است و هم مورد تأیید فعالان و کارشناسان حوزه‌های گوناگون است ـ نشان می‌دهد که این تدبیر و اندیشه از ابتدا با رهبران انقلاب بوده است و به‌دلیل اهمیتی که بخش علم، تحقیق و فرهنگ داشته این نهاد در جایگاه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری کشور پیش‌بینى شده است.

 

وی جایگاه، نقش و مأموریت‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی را در طراحی و هدایت علم و هنر و فرهنگ کشور، رسالتی بزرگ دانست که بر عهده دیگر نهادها و قوای کشور گذاشته نشده است.

 

کاروند ادامه داد: وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی فقط سیاستگذاری نیست، بخش زیادى از کار شورای عالى انقلاب فرهنگی سیاستگذاری است؛ ولی بخشى دیگر طراحی شیوه‌های اجرایی یک تصمیم در حوزه استراتژیک است.

 

مدیراداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با اشاره به اهمیت بالای مقوله‌ى فرهنگ، مسئولیت شورای عالی را عظیم خواندند و تأکید کردند: « مهم در عرصه‌ى تهاجم پیچیده و فراگیر فرهنگ جبهه استکبار بر ضد نظام اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی همچون یک قرارگاه اصلی، وظیفه سیاستگذاری راهبردی و هدایت دستگاه‌ها و مراکز تأثیرگذار فرهنگی و بخش‌های اجرایی را بر عهده دارد.»

 

کاروند، تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب است و ادامه داد: بدون تردید پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در بهمن 1357 و به‌دنبال آن استقرار نظام جمهوری اسلامی به‌جای نظام ستمشاهی پهلوی، تغییر و تحول بنیادینی را در عرصه‌های گوناگون اجتماعی به وجود آورد، چراکه تحول در نظام از طریق تحول در بنیادها و ساختارها تحقق می‌یابد./1325/د102/ف

 

منبع: سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات