۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۳۱۰۷۷۴
با تجلیل از فعالان نماز و ائمه جماعات؛

نخستین اجلاس استانی نماز در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین اجلاس استانی نماز «الگوها و دستاوردها» با حضور نماینده رییس جمهور در ستاد اقامه نماز، مسؤولان استانی و با تجلیل از از فعالان نماز و ائمه جماعات در دستگاه‌های مختلف برگزار شد.
اولين اجلاس استاني نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نخستین اجلاس استانی نماز «الگوها و دستاوردها» صبح امروز با حضور رضایی، نماینده رییس جمهور در ستاد اقامه نماز، رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، حجت الاسلام گنابادی نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام سبحانی نیا، مدیر ستاد اقامه نماز استان و منصوری، مدیر کل آموزش و پرورش استان و مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان، جمعی از فعالان، خادمان نماز و ائمه جماعات در تالار گردهمایی نور در مشهد برگزار گردید.

 

رضایی، نماینده رییس جمهور در ستاد اقامه نماز اظهار کرد: تاکنون کارهای خوبی برای بپا داشتن نماز در ارگان ها صورت گرفته ولی کافی نبوده است بلکه در این زمینه بسیار کند پیش رفته ایم. وظیفه ما این است که ظرفیت ها را شناخته و برای آن برنامه ریزی و الگوها را شناسایی و به آن عمل کنیم.

 

وی به آیین نامه نماز که وزیر دولت به سازمان ها و ارگانها ارسال کرده است اشاره و تأکید کرد: این آیین نامه شخص مسؤول را مجری اقامه نماز می داند و دولت در خدمت این امر مهم است.

 

رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم به ایراد سخنانی پرداخت و تبیین کرد: شرط و محور اصلی دین نماز است و اگر پذیرفته شد دیگر اعمال پذیرفته خواهد شد ولی اگر نماز مورد قبول حق تعالی قرار نگیرد هیچ عملی پذیرفتنی نیست.

 

وی با بیان این که اگر مسؤول سازمان و کارمندان آن به نماز اهمیت بدهند و آن گونه که خدا بخواهد به خلق خدمت کنند گفت: خدا به کار و خدمتشان برکت خواهد داد و سازمان توانمند و کارایی خواهند داشت.

 

رشیدیان با اشاره به تأکید فراوان ائمه (ع) به اقامه نماز اول وقت و به جماعت، خاطر نشان کرد: آرزومندیم در وقت نماز تمام مغازه های جوار بارگاه امام رضا (ع) تعطیل شوند و نیز در ادارات، مدیران و کارمندان در کنار هم به انجام این فریضه اقدام کنند تا برکت آن در کار معلوم شود.

 

وی تصریح کرد: یکی از اقدامات استان در دهه آخر صفر، اعزام 2 هزار روحانی و مبلغ به اماکن بین راهی و اماکن اقامتی زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) جهت اقامه نماز بود.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا، مدیر ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی به اهداف اجلاس استانی نماز اشاره و تشریح کرد: اجلاس مذکور جهت تقدیر از مسؤولان و تمام کسانی که در استان در خصوص برپایی نماز تلاش کرده اند و همچنین کسانی که در سیستم های اداری نبوده ولی پر تلاش و موفق بوده اند صورت گرفته است.

 

وی به بیان بخشی از فعالیت های ستاد اقامه نماز با همکاری سایر ارگان ها اشاره و اظهار کرد: مهم ترین کار ما آموزش مهارت و معرفت به قشر تربیت کننده دینی جامعه بوده است. تاکنون بیش از دو هزار نفر از ائمه جماعات در مدارس، 1269 نفر ائمه جماعات مساجد، هیأت امنا و خادمان مساجد آموزش دیده اند و 850 کلاس آموزشی از طریق آموزش و پرورش برای خانواده ها و بیش از صد کلاس در سازمان ها در سال 1394 برگزار شده است.

 

حجت الاسلام سبحانی نیا حمایت از ائمه جماعات مدارس و ادارات را خواستار شد و اظهار کرد: تهیه وسیله ایاب و ذهاب برای ائمه جماعات و نیز همکاری و همگامی معلمان با دانش آموزان و مسؤولان ادارات در کنار کارمندان در اقامه نماز را بسیار مؤثر است.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی نیز گزارشی از عملکرد این اداره را ارائه و تصریح کرد: اقامه نماز باشکوه در حرم مطهر رضوی که 18 نماز در حرم و 24 نماز در مراکز وابسته به آستان قدس رضوی  صورت گرفته است. همچنین اقامه نماز ظهر عاشورا از 32 بقعه متبرکه و امامزادگان در سال 1391 به 76 بقعه متبرکه در سال 1394 رسیده است.

 

وی به برنامه مدون اقامه نماز در کل بقاع متبرکه و امامزادگان اشاره و بیان کرد: اقامه نماز از 51 برنامه در سال 1391 به 173 برنامه در سال 1394 ارتقا یافته است. همچنین نماز ظهر عاشورا در چهار خیابان منتهی به حرم مطهر رضوی و در شهرستانهای استان نیز برگزار شده است.

 

گفتنی است در پایان اجلاس استانی نماز از فعالان نماز و ائمه جماعات در دستگاه‌های فرهنگی و غیر فرهنگی، دستگاه‌های برتر و دبیران ادارات تجلیل صورت گرفت./861/202/ب1

ارسال نظرات