۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۳۱۰۷۴۹
در حرم حضرت معصومه تبیین شد؛

نمایش زینت‌ها از سوی زنان زمینه‌ساز مفاسد اخلاقی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در جامعه امروزی نمایش دادن زینت ها به یکی از سنت‌های عرفی تبدیل شده و متأسفانه نشانه شخصیت و پرستیژ اجتماعی یک زن محسوب می شود، گفت: آیات قرآن به صراحت زنان را از این کار منع کرده و در کنار توصیه به حجاب از زنان خواسته شده که زینت های خود را برای نامحرم آشکار نکرده و خود را برج نکند.
زن، حجاب

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، خانم مؤمنی حبیب آبادی شامگاه امروز در رواق حضرت خدیجه(س) با بیان اینکه آیات قرآن در کنار توصیه زنان به حجاب از زنان خواسته اند که از نمایش دادن زینت های خود در مقابل نامحرم جلوگیری کنند، گفت: زینت تنها در لوازم و وسایل تزیینی خلاصه نمی‌شود بلکه هر چه به زیبایی زن بیافزاید تحت عنوان زینت قرار گرفته و پوشاندن در برابر نامحرم واجب است.

 

وی افزود: متأسفانه در جامعه امروزی نمایش زینت به یک عرف تبدیل شده و نشانه شخصیت اجتماعی یک زن محسوب می‌شود در حالی که این کار یک گناه کبیره بوده که شکل عرفی به خود گرفته ولی عرفی شدن آن اثر گناه بودن آن را از بین نمی برد.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: بیشتر آرایش هایی که امروز زنان در جامعه مورد استفاده قرار می‌دهند زینت محسوب شده و باید در مقابل نامحرم پوشانده شود.

 

خانم حبیب آبادی ادامه داد: یکی از دلایل انواع فسادهای اخلاقی و سرقت در جامعه همین نمایش عمومی زینت ها است.

 

وی افزود: زینت موجب چشم و هم چشمی در میان زنان می‌شود و زنانی که قادر به استفاده از چنین زینت هایی نیستند در معرض آسیب قرار می‌گیرند که متأسفانه امروزه یکی از دلایل اختلافات خانوادگی و طلاق ها همین موضوع است.

 

استاد حوز علمیه قم با اشاره به اینکه زینت زن مخصوص شوهرش است، اظهار کرد: زنی که این زینت ها را در بیرون خانه مورد استفاده قرار می‌دهد با زبان بی‌زبانی به دیگران می‌گویند که بی‌حیا بوده و به دنبال جذب مردان نامحرم است.

 

خانم حبیب آبادی افزود: باید در جامعه این سنت از بین برود چون یکی از منکرات بوده و هر منکری که در جامعه عادی شود آن جامعه را در سراشیبی سقوط قرار می دهد.

 

وی یادآور شد: عده‌ای تصور می‌کنند که اگر یک گناه در جامعه همه گیر شد قبح آن شکسته می‌شود در حالی که باید گفت اگر بی حجابی و نمایش زینت به عنوان یک گناه در جامعه شایع شده است دلیل از بین رفتن قبح آن نیست و عادی شدن نمی‌تواند اثرات یک گناه را از بین ببرد چون حلالی را که پیامبر(ص) حلال کرده تا روز قیامت حلال است و حرامی را که پیامبر(ص) حرام کرده تا روز قیامت حرام خواهد بود./968/پ202/س

ارسال نظرات