۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۳۱۰۷۴۲
مدیر حوزه علمیه خراسان:

تربیت طلاب چند بعدی لازمه واکسینه شدن جوانان در برابر تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: تربیت طلاب چند بُعدی و پاسخگو، لازمه واکسینه شدن جوانان در برابر امواج پرحجم و خطرناک فرهنگی است.
جلسه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام اکبر فرجام، مدیر حوزه علمیه خراسان، در نشست مدیران مدارس علمیه مشهد که شب گذشته در مدرسه علمیه موسوی نژاد مشهد برگزار شد به بیان و تاکید قرآن کریم بر واژه «سوال» پرداخت و افزود: مسؤولیت امر مهمی است و با همین نگاه، ذهن و فکر نوجوانان و جوانان به عنوان امانت در اختیار مدیران قرار گرفته، از این رو تعلیم و تربیت باید به صورتی همه جانبه باشد.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری درباره تفاوت حوزه های علمیه امروز با 50 سال قبل و حجت بودن آنها برای بدنه جامعه، اظهار داشت: همان طور که امروز باید در زمینه تعلیم بکوشیم، می بایست در عرصه تربیت طلاب توانمند نیز تلاش کنیم، زیرا طلبه یک بُعدی نمی تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد.

 

وی تربیت طلاب چند بعدی و پاسخگو را لازمه واکسینه شدن جوانان در برابر امواج پرحجم و خطرناک فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: طلبه امروزی را باید با واقعیت های جامعه و جریان های روحانیت گریز، آشنا کرد.


حجت الاسلام فرجام گفت: حوزه های علمیه باید در عرصه تبیین معارف دین، سرباز معرفی کنند و نقش مدیران مدارس را در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

 

مدیر حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به اهمیت چگونگی رفتار با طلاب، ابراز داشت: نخستین صحنه ای که در ذهن طلبه می ماند، برخورد و رفتار مدیر و مسؤولان مدرسه است که باید مورد توجه قرار بگیرد.


وی در ادامه ارزش تلبس برای طلاب علوم دینی را افتخار حوزویان دانست و اظهار کرد: طلبه مقطع خارج که معمم نمی شود، در اصل و مقدمه طلبگی اش دچار مشکل است که در این زمینه مدیران و استادان می توانند این گونه اصالت های حوزه علمیه را مورد توجه قرار دهند.

 

حجت الاسلام فرجام  در ادامه با اشاره به اهمیت و حساسیت حاکم بر منطقه خاورمیانه، ابراز داشت: غربی ها در چند سال اخیر برای ترویج وهابیت برنامه ریزی و سرمایه گذاری کلانی انجام دادند و امروز آسیب های آن، دامن گیر خود آنان شده است.

 

وی با اشاره به ناامنی های افغانستان، ترکیه، عراق و...، عنوان کرد: ایران به برکت معارف اهل بیت(ع) نقطه ثبات منطقه است و آثار این معارف، اهل سنت کشور را در دامن تفکرات انحرافی وهابیت، داعش و ... قرار نداده است.


خاطر نشان می شود در پایان این نشست، مدیران مدارس علمیه مشهد نیز پیشنهادات و مسائل مورد نظر خود را مطرح کردند./859/203/ب1

ارسال نظرات