۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۳۱۰۷۲۹
در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم؛

خراسان شمالی رتبه دوم کشور را کسب کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: این استان در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، موفق به کسب رتبه دوم کشور در بین 31 استان شد.
طرح تربيت حافظان قرآن

حجت الاسلام سیف الله سهرابی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از کسب رتبه دوم اوقاف استان در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم در کشور خبر داد و گفت: بر اساس آخرین ارزیابی معاونت فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، استان خراسان شمالی در بین 31 استان، رتبه دوم کشور را در طرح تربیت حافظان قرآن کریم به خود اختصاص داده است.

 

وی با اشاره به اینکه در ارزیابی مزبور استان یزد در رده نخست ایستاده و استان های کرمانشاه و قم پس از خراسان شمالی در رده های سوم و چهارم قرار گرفته اند، اظهار کرد: معاونت فرهنگی سازمان اوقاف کشور در همه استان‌ها راستی آزمایی‌هایی را از مربیان و قرآن‌آموزان در مورد کیفیت برگزاری دوره‌ها انجام داده و بر اساس این ارزیابی، استان‌های مختلف را در زمینه اجرای این طرح ملی رتبه‌بندی کرده است.

 

حجت الاسلام سهرابی یادآور شد: طرح ملی تربیت حافظان قرآن با توجه به تدابیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور، از سال 91 در دستور کار همه نهادهای فرهنگی و مذهبی قرار گرفته است.

 

به گفته وی در راستای اجرای این فرمان رهبر معظم انقلاب، سازمان اوقاف و امور خیریه نیز از چهار سال پیش طرح تربیت حافظان قرآن کریم را با هدف تبدیل بقاع متبرک به قطب های فرهنگی آغاز کرد که بر اساس برنامه می بایست این سازمان با محوریت ادارات اوقاف و امور خیریه استان های مختلف، یک میلیون حافظ قرآن را در سراسر کشور تربیت کند.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که سازمان اوقاف و امور خیریه برای تحقق این هدف برنامه ای چهار ساله تدوین کرد و قرار است در طول این چهار سال یک میلیون حافظ قرآن در کشور تربیت شود، افزود: امسال چهارمین دوره این طرح در استان‌های مختلف کشور از جمله خراسان شمالی در حال برگزاری است.

 

وی با بیان اینکه در طرح تربیت حافظان قرآن کریم سهیمه خراسان شمالی تربیت پنج هزار و 400 نفر حافظ قرآن در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: با وجود این، در خراسان شمالی در مجموع چهار دوره اجرای این طرح بیش از 15 هزار حافظ قرآن شامل حافظ یک جزء تا کل قرآن تربیت شده است.

 

حجت الاسلام سهرابی گفت: امسال و در چهارمین دوره اجرای این طرح در استان خراسان شمالی چهار هزار و 500 نفر در طرح مزبور شرکت داشته که در 200 نقطه استان با محوریت امامزاده ها و بقاع متبرکه در حال آموزش و حفظ قرآن هستند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه آزمون طرح تربیت حافظان قرآن نیز اسفندماه امسال برگزار شده و به حافظان پذیرفته شده، گواهینامه اعطا می شود، افزود: آزمون چهارمین مرحله طرح تربیت حافظان قرآن کریم نیز همانند سال های گذشته در قالب دو بخش شفاهی و کتبی و در رشته های حفظ ترتیبی شامل حفظ کل، حفظ 20، 10، 15، پنج، دو و نیم جزء، حفظ جزء 30، یک و 30، یک و حفظ جزء دو و 30 قرآن کریم و نیز در بخش حفظ موضوعی شامل حفظ 300 موضوع برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه آموزش در دوره های طرح تربیت حافظان قرآن کریم بر عهده روحانیان و مربیان قرآنی است، اضافه کرد: در اجرای این طرح در استان خراسان شمالی افزون بر 300 مربی با نهاد اوقاف و امور خیریه همکاری داشته و دارند.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به اینکه در این زمینه از مربیان قرآنی آزمون کتبی و شفاهی گرفته شده و پذیرفته شدگان به عنوان مدرس به تدریس دوره های طرح تربیت حافظان قرآن کریم می پردازند، ادامه داد: البته مربیان قرآنی طرح تربیت حافظان قرآن کریم پیش از آغاز فعالیت، در دوره های آموزشی تخصصی در قم شرکت کرده و سپس به عنوان مربی قرآن، فعالیت خود را در دوره های طرح تربیت حافظان قرآن کریم آغاز می کنند./9314/303/ب3

ارسال نظرات