۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۳۱۰۶۹۵
سفیر سازمان همکاری‌های اسلامی:

امپراتوری رسانه‌ای عربستان مشکل بزرگی برای منطقه است

خبرگزاری رسا ـ سفیر سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: ما باید توجه کنیم که دشمن ما حقیر نیست همین عربستان توانست یک امپراتوری رسانه‌ای راه اندازد که ما با تمام حقانیت و مبانی صحیح فقهی و شرعی در برابر آن مشکل داریم.
زنگنه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صباغ زنگنه سفیر سازمان همکاری‌های اسلامی، عصر امروز در نشست تخصصی سیاست های دولت سعودی در جهان اسلام که در سالن شهید صدر دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: دولت عربستان با فراز و فرود 300 ساله در خاندان آل سعود متمرکز شده است.

 

وی افزود: انگلیس در روی کار آمدن آل سعود کمک زیادی کرد بعد کار به آمریکا محول شد که با توافق استراتژیک و دراز مدت توانست این حکومت را نگه دارد.

 

سفیر سازمان همکاری‌های اسلامی در ادامه عنوان کرد: حکومت عربستان حکومتی متکی به قدرت خارجی است علمای اهل سنت این حکومت را مشروع نمی‌دانند اما در برابر امر واقع شده قرار گرفتند، همه حکومت‌های منطقه خلیج فارس مشمول همین حالت هستند.

 

زنگنه افزود: ما به دنبال لغو مشروعیت یا حاکمیت دولت‌ها نیستیم که بخواهیم حکومتی به جای حکومت دیگر جایگزین کنیم، اما باید توجه کنیم که دشمن ما حقیر نیست همین بدوی، ضعیف‌ها و بی‌تمدن‌ها توانستند یک امپراتوری رسانه‌ای راه اندازند ما با تمام حقانیت و مبانی صحیح فقهی و شرعی در برابر آن مشکل داریم.

 

وی اظهار داشت: امروز شبکه التغییر از بدترین شبکه‌های منطقه است که دنبال ایجاد تغییرات سیاسی در منطقه می باشد که مورد حمایت صددرصد آمریکا، اسرائیل، اردن و عربستان است، روزنامه العربی شیعه که موسس آن شیعه انقلابی بود به مرور تمام نویسنده‌های آن از سوی بیگانگان خریداری شدند اما ما تا حالا این نقاط خلأ را پر نکردیم.

 

سفیر سازمان همکاری‌های اسلامی، بیان داشت: طی این سی‌سال بعد از انقلاب امپراتوری رسانه‌ای با نظم خاص به خرید شخصیت‌های آن پرداخت تا بتواند تمام این نقاط ضعف در منطقه را گسترش دهد.

 


وی افزود: امروز کارمندان ما در خبرگزاری‌ها با وجود امکانات محدود به نوعی جهاد فی سبیل الله می‌کنند، امروز باید شبکه‌های ما از سوی طرفداران ما در خارج از کشور گسترش یابد بنابراین با ناچیز انگاشتن عربستان در بعد رسانه موفق نمی‌شویم ما باید قدرت و توان خود را سنجیده و متناسب به آن وارد عمل شویم.

 

زنگنه ابراز کرد: امروز اگر عربستان در این مقطع وارد صحنه شده و این اقدامات جنون آمیز را انجام می‌دهد یک علت آن امضای برجام است زیرا امضای برجام با همه نقص، ضعف و نارسایی‌ها وضعیت جهانی را به لحاظ ایران‌هراسی عوض کرد.

 

سفیر سازمان همکاری‌های اسلامی افزود: عربستان که به دنبال منزوی کردن ایران بود هر چه تلاش کرد که آمریکا وارد این روند نشود موفق نشد بنابراین با اتکا به قدرت مالی، نیروهای اطراف و برخی کشورهای متکی به خود وارد یک فاز جدید برای منزوی کردن ایران شد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با عوض شدن اوضاع دنیا در خصوص رسانه ما باید جایگاه خود را تعریف کنیم و به این سؤال پاسخگو باشیم که آیا قصد داریم تسلیم امپراتوری رسانه‌ای عربستان شویم./807/202/ب1

ارسال نظرات