۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۳۱۰۶۷۶
قائم مقام مدیرعامل خبرگزاری صدا و سیما:

ریشه افراط‌گری، خشونت و ترور از ایدئولوژی رسمی سعودی نشأت می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام مدیرعامل خبرگزاری صدا و سیما با بیان این‌که ریشه افراط‌گری، خشونت و ترور از ایدئولوژی رسمی سعودی نشأت می‌گیرد، گفت: وهابیت تولید افراط، خشونت و ترور کرده که از تعالیم اندیشه رسمی دولت سعودی است.
حسن عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسن عابدینی قائم مقام مدیرعامل خبرگزاری صدا و سیما، عصر امروز در نشست تخصصی سیاست های دولت سعودی در جهان اسلام که در سالن شهید صدر دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: امروز رژیم سعودی برای روتوش کردن وضعیت خود تلاش دارد تصویری بسیار مثبت به مخاطبان خود منتقل کند.

 

وی افزود: حدود 80 سال است که یک پدر با 7 پسر حاکمیت یک کشور را در اختیار خود دارند که گویا این کشور را به اسم خود سند زدند.

 

قائم مقام مدیرعامل خبرگزاری صدا و سیما عنوان کرد: شاید به جرات بتوان گفت عربستان تنها کشوری است که در دهه دوم قرن 21 قانون اساسی مدون ندارد و پادشاه همه چیز را ابلاغ می کند.

 

عابدینی اظهار داشت: در حوزه مسائل تروریستی اول تروریست عالم حداقل در فرهنگ آمریکایی‌ها و غربی‌ها تبعه سعودی است.

 

وی بیان داشت: اکثریت غریب به اتفاق تروریست‌های مشهور امروز تبعه سعودی هستند مثلا الان آمار هزار و 500 تا دو هزار و اندی تبعه سعودی در سوریه، عراق، جاهای مختلف و در 11 سپتامبر اکثریت قریب به اتقاف تبعه سعودی بودند.

 

قائم مقام مدیرعامل خبرگزاری صدا و سیما گفت: ریشه افراط‌گری، خشونت و ترور از ایدئولوژی رسمی سعودی نشأت می‌گیرد که وهابیت تولید افراط و خشونت و ترور کرده و از تعالیم اندیشه رسمی دولت سعودی است.

 

عابدینی ابراز کرد: دولت سعودی بیشترین میزان کمک‌های دلاری را به تروریست‌ها در دنیا دارد، زکریایی که چند سال بیش به عنوان اعضای القاعده در آمریکا دستگیر شد به اعتراف رسمی او ماهانه چیزی حدود 2 تا 3 میلیون دلار از شاهزادگان سعودی به حساب القاعده ریخته می‌شود.

 

وی افزود: در دولت سعودی انتخابات مجلس و حق قانون گذاری وجود ندارد یعنی بربریت به معنای واقعی کلمه در آنجا وجود دارد و شاید تنها کشوری است که گروهی 47 نفره به همراه شیخ نمر را جمع کرده گردن می‌زنند.

 

قائم مقام مدیرعامل خبرگزاری صدا و سیما عنوان کرد: بیان آزادی اندیشه، احزاب، حقوق بشر در دولت سعودی معنا و مفهوم ندارد، در حوزه خارجی وضع از سایر حوزه‌ها بدتر است.

 

عابدینی گفت: سعودی مایل هستند نزد غربی‌ها خود را معتدل، میانه‌رو و مسؤولیت‌پذیر نشان دهد، اما نزد برای افراطیون و تکفیری‌ها خود را حامی شریعت معرفی کرده و در بین مسلمانان خود را خادم‌الحرمین معرفی می‌کند.

 

وی ابراز کرد: عربستان با وجود این همه بربریت در حوزه رسانه از دهه 90 به سرعت توانسته برای تصویرسازی خود سرمایه‌گذاری کرده و مجموعه عظیمی از رسانه‌های مختلف را در اختیار بگیرد.

 

قائم مقام مدیرعامل خبرگزاری صدا و سیما، در پایان خاطرنشان کرد: عربستان در نظام بین‌الملل رفتار بسیار مخربی را ایفا می‌کند که متاسفانه جهان اسلام نجابتی در برابر شرارت آنها پیشه کرده با این هدف که مانع چند دستگی بیشتر امت اسلام شود./807/202/ب1

ارسال نظرات