۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۱۰۶۱۴
رییس امور قرآنی سازمان اوقاف کشور:

استراتژی نظام اسلامی هدایت جامعه به زندگی قرآنی است

خبرگزاری رسا ـ رییس امور قرآنی سازمان اوقاف کشور زندگی قرآنی را نیازمند ایمان واقعی دانست و گفت: استراتژی نظام اسلامی گرایش دادن جامعه و خانواده ها به سمت زندگی قرآنی است.
حجت الاسلام حسيني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید مصطفی حسینی، ریاست امور قرآنی سازمان اوقاف کشور در سی هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم در همدان رویش های قرآنی کشور را مرهون بیانات امام و رهبری دانست و گفت: وجود خیل کثیری از متسابقین در دوره های مسابقات و جامعه نشان از رویش‌های عظیم قرآنی در جامعه است.
 
وی  در ادامه سخنان خود افزود: برای آنکه ما در راستای جامعه اسلامی حرکت کنیم لازم است که شعار و تعارف را در رفتار و کردار کنار گذاریم چرا که رفتار قرآنی باید به دور از هر گونه تعارف باشد.
 
ریاست امور قرآنی سازمان اوقاف کشور حفظ، تفسیر و قرائت قرآن را مقدمه ای برای زندگی قرآنی افراد دانست و تصریح کرد: تمام این مقدمات برای آن است که رفتار و گفتار ما قرآنی باشد.
 
وی زندگی قرآنی را نیازمند ایمان واقعی دانست و گفت: استراتژی نظام اسلامی گرایش دادن جامعه و خانواده ها به سمت زندگی قرآنی است.
 
حجت الاسلام حسینی محدودیتی را برای بهره بردن ازقرآن مجاز ندانست و افزود: بسیاری از علما در سنین بالا به حفظ و بهره‌مندی از قرآن مشغول شدند که از آن میان می‌توان به آیت الله خویی اشاره کرد.
 
وی توفیق درک معارف قرآنی را امری اکتسابی دانست و گفت: قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه باید به گونه‌ای در جامعه مورد استفاده قرار گیرند که حق مطلب ادا شود و نباید قرآن در جامعه مهجور باشد./979/ب2
ارسال نظرات