۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۳۱۰۵۸۸
دبیر شورای فرهنگی وزارت کشور:

برگزاری اجلاسیه نماز در استان ها با هدف ترویج فرهنگ اقامه نماز اول وقت برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر شورای فرهنگی وزارت کشور، برگزاری به موقع و باشکوه نماز و توجه به آثار و معنویات آن را از اهداف مهم برگزاری اجلاسیه نماز برشمرد و گفت: اقامه نماز آثار و برکات معنوی و مادی زیادی را برای فرد مؤمن به‌همراه دارد و قلب و روح انسان را جلا می‌بخشد.
اجلاس نماز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حسن قشقایی دبیر شورای فرهنگی وزارت کشور، ظهر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه نماز در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: امسال نخستین نمایشگاه نماز در شهرکرد برگزار و هدف از آن اشاعه فرهنگ برپایی نماز و نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز اول وقت در همه دستگاه‌ها و مدارس، دانشگاه‌‌ها و بیمارستان‌‌‌‌ها است.

 

وی با اشاره به این که بر‌ اساس تدبیر مقام عالی وزارت کشور و هماهنگی با ستاد اقامه نماز فعالیت‌های زیادی در زمینه برگزاری اجلاسیه نماز و همچنین برگزاری نمایشگاه نماز استانی انجام شده بیان داشت: در تلاش هستیم تا فرهنگ نماز اول وقت در تمام ادارات را جا بیندازیم.

 

قشقایی با اشاره به برگزاری یک پیش اجلاسیه استانی نماز در تمام استان‌های کشور ادامه داد: در اجلاسیه استانی فعالیت‌های انجام شده در راستای برگزاری اجلاسیه سراسری نماز بررسی می‌شود.

 

دبیر شورای فرهنگی وزارت کشور با اشاره به اهمیت بررسی نتایج و تأثیرات برگزاری اجلاسیه نماز در سراسر کشور اضافه کرد: اجلاسیه استانی نماز از آثار و برکات زیادی برخوردار است.‌

 

این مقام مسؤول با اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی اقامه نماز در بین جوانان و نوجوانان تصریح کرد: مسؤولان دستگاه‌های اجرایی باید با فراهم سازی بستر لازم فرهنگ اقامه نماز اول وقت را در بین جوانان و نوجوانان گسترش دهند و این وظیفه همگانی است.

 

وی با اشاره به اهمیت فضاسازی مناسب و تجهیز نمازخانه‌های ادارات چهارمحال و بختیاری افزود: نمازخانه‌های دستگاه‌های دولتی باید تجهیز و بهسازی شوند.

 

قشقایی برگزاری به موقع و باشکوه نماز و توجه به آثار و معنویات آن را از اهداف مهم برگزاری اجلاسیه نماز برشمرد و گفت: اقامه نماز آثار و برکات معنوی و مادی زیادی را برای فرد مؤمن به‌همراه دارد و قلب و روح انسان را جلا می‌بخشد.

 

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه نماز در 15 استان کشور خاطرنشان کرد: تاکنون اجلاسیه نماز در 15 استان برگزار و از عملکرد و آثار بسیار خوبی برخوردار بوده است.

 

دبیر شورای فرهنگی وزارت کشور برگزاری اجلاسیه بعدی سراسری نماز را پنجم بهمن‌ماه سال جاری در قزوین بیان کرد و افزود: در این اجلاسیه به بررسی آثار مادی و معنوی نماز، نتایج برگزاری اجلاسیه‌های استانی و تأثیرات برگزاری این اجلاسیه بر نهادینه شدن فرهنگ اقامه نماز اول وقت در دستگاه‌ها و اقشار مختلف جامعه از جمله جوانان و نوجوانان می‌پردازد./9457/202/ب3

 

ارسال نظرات