۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۳۱۰۵۱۹
حجت الاسلام ذوالنور:

نفوذ در اندیشه خطرناک ترین نوع نفوذ است/ اقتصاد مقاومتی جز با تکیه به توان داخلی ممکن نیست

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور با بیان این که دشمنان با عملیات نرم به دنبال نفوذ در ایران هستند، گفت: دشمنان به دنبال نفوذ جریانی هستند که در بستر رسانه ممکن است.
حجت الاسلام ذوالنوري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور، دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور، امشب در نشست نهضت بصیرت که در مسجد حضرت زینب(س) پردیسان قم برگزار شد، با بیان این که کشورهای جهان در رابطه با نظام سلطه وضعیت‌های متفاوتی دارند، اظهار داشت: کشورهای دنیا یا سلطه گرند، یا سلطه پذیر، یا نه سلطه گرند و نه سلطه پذیر ولی سلطه ستیز نیستند و عده ای هم هستند که علاوه بر این که نه سلطه گرند و نه سلطه پذیر، سلطه ستیز هم هستند که کشور ما از گروه چهارم است.

 

وی با اشاره به این که آمریکا در رأس نظام سلطه قرار دارد، افزود: برخی کشورها هستند که در هرم سلطه تعریف شده اند و جزء بدنه نظام سلطه هستند و تابع آمریکا هستند؛ برخی نیز بیرون از طراحی نظام سلطه هستند ولی از نظام سلطه تبعیت می کنند و منافعشان با نظام سلطه گره خورده است مانند عربستان و قطر و ترکیه.

 

حجت الاسلام ذوالنور کشورهای ایران و روسیه و چین و کره شمالی را خارج از نظام سلطه دانست و خاطرنشان کرد: این طیف از کشورها نه تبعیت دارند از نظام سلطه و نه منافع شان گره خورده است ولی هر کدام به خاطر یک ویژگی خاش در مقابل نظام سلطه قرار گرفته اند که نظام سلطه در رابطه با هر کدام شیوه متفاوتی از نفوذ را دنبال می کند.

 

دشمن تنها راه نفوذ در ایران را عملیات روانی و نرم می داند

وی نفوذ نظام سلطه در رابطه با روسیه را برای جلو گیری از بازیابی قدرت ایدئولوژیکی آنها عنوان کرد و ابراز داشت: به همین خاطر نفوذ در روسیه با چین که به دنبال قدرت اقتصادی شدن است و منافع اقتصادی آمریکا را تهدید می کند متفاوت است و در مورد چین آمریکا مشکل ایدئولوژیکی ندارد و فقط خطر اقتصادی را تهدید می داند و بنابراین به دنبال نفوذ اقتصادی است.

 

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور با بیان این که نفوذ نظام سلطه در ایران متفاوت از دیگر کشورها است، اظهار داشت: عملیات نرم میدان اصلی نفوذ در کشور ما است زیرا جمهوری اسلامی نه قدرتی است که از نظر سیاسی تمکین کند و نه قدرتی است که از نظر اقتصادی کاملا وابسته باشد و نه کشوری است که مشکل ایدئولوژی داشته باشد و نه هم عملیات نظامی در مورد ایران کارساز خواهد بود و تنها راه نفوذ عملیات روانی و نرم است.

 

وی با بیان این که تنها راه غلبه نظام سلطه بر ما از طریق تهدید نرم و نفوذ و در نتیجه تغییر نظام سیاسی است، خاطرنشان کرد: تئوری آنها برای نفوذ فرهنگی تئوری جهانی سازی است که باید دنیا مانند یک دهکده تلقی شود که آمریکا کد خدا است و دیگر کشورها هم زیر سلطه و نفوذ آمریکا باشند و ابزار این جهانی سازی هم اینترنت و فضای مجازی است که می توانند بر فکر و اعتقاد و باور مردم مسلط باشند و با این ابزار در خانه ما حضور دارند و دیگر نیازی به لشکر کشی وجود ندارد.

 

حجت الاسلام ذوالنور با توجه به قدرت رسانه در کنترل باورها گفت: در عملیات روانی الفاظ سرباز هستند و هر واقعه را می توان با استفاده از الفاظ هیجان برانگیز یا خنثی کنترل کرد برای مثال در مسأله داعش رسانه‌های غربی ابتدا از لفظ دولت اسلامی استفاده می کردند و بعد از مدتی به مجاهدان اسلامی تعبیر کردند و سپس از لفظ جنگ‌جویان مبارز استفاده می‌کردند و بعد از حادثه فرانسه اسم تکفیری و تروریست را بر آنها نهادند و این گونه افکار عمومی غرب را علیه یک موضوع هدایت می‌کنند.

 

وی با بیان این که دشمنان در عملیات روانی به دنبال تأثیر بر اندیشه و سپس هیجانات و احساس و در نتیجه تاثیر بر رفتار ما هستند، ابراز داشت: هدف از این عملیات این است که ما جوری بیاندیشیم و احساس کنیم و عمل کنیم که مطلوب آنها باشد و در راستای منافع آنها باشد که اگر از اهداف دشمن آگاه نباشیم خیلی زود در دام نفوذ دشمنان خواهیم افتاد.

 

یکی از راه های نفوذ سرمایه گذاری روی افراد است

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور بخش عمده عملیات روانی را از راه نفوذ دانست و افزود: یکی از راه‌های نفوذ سرمایه گذاری روی افراد است که افرادی در نظام نفوذ کنند و اهداف آنها را دنبال کنند که این نوع نفوذ زمان بر است و در کوتاه مدت جواب نمی دهد بنابراین دشمنان به دنبال نفوذ جریانی هستند که در بستر رسانه ممکن است.

 

وی آماج نفوذ را متعدد دانست و اظهار داشت: اولین موج نفوذ بر روی رهبران است تا آنها را دچار اختلال محاسباتی کنند و در تصمیمات خود قاطعیت نداشته باشند، دومین آماج نفوذ نخبگان هستند تا با مردد کردن نخبگان نسبت به اهداف نظام آنها را که حلقه واسط میان مردم و رهبران هستند دچار تردید کنند و سومین آماج هم مردم هستند تا آنها را نسبت به رهبران بدبین کنند و رهبرا را در نظر مردم مخدوش کنند و اعتقاد آنها سست شود.

 

نفوذ در اندیشه خطرناک ترین نوع نفوذ است

حجت الاسلام ذوالنور حوزه‌های نفوذ را هم متعدد دانست و گفت: حوزه فکر و اندیشه، امنیت، فرهنگ، نظامی و اقتصادی از جمله حوزه‌های نفوذ هستند که مهم ترین و خطرناکترین آن نفوذ در اندیشه است که اگر ما به آنچه آنها می‌خواهند باور داشته باشیم نتیجه آن می شود مجلس ششم که آمریکا به افغانستان حمله کرده بود ولی نمایندگان مجلس در ایران به خود می لرزیدند و به قدرت خود باور نداشتند؛ ما قدرت آمریکا را در برخی حوزه‌ها قبول داریم ولی در اندیشه دینی ما می‌گوید لزوما هر کس قوی تر است پیروز نیست و ما باید حرف دین را باور داشته باشیم نه القائات دشمن را.

 

اقتصاد مقاومتی جز با تکیه به توان و نیروهای داخلی ممکن نیست

وی در حوزه نفوذ نظامی ایران را دارای قدرت بازدارندگی قوی دانست و اظهار داشت: همین قدرت بازدارندگی ایران است که جلوی نفوذ نظامی دشمن را گرفته است و باید در نفوذ فرهنگی هم با اتکا به توان داخلی به تولیدات فرهنگی بپردازیم و از ابزار فضای مجازی که دشمن برای نفوذ طراحی کرده است به نفع خود استفاده کنیم.

 

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور نفوذ در عرصه امنیت و اقتصاد را مهم دانست و تصریح کرد: مسؤولان ما باید باور داشته باشند که راهی به جز اقتصاد مقاومتی برای نجات اقتصاد وجود ندارد و اقتصاد مقاومتی فقط با تکیه بر توان داخلی و نیروهای داخلی ممکن است و باید با تکیه بر شرکت‌های دانش بنیان از نخبگان حمایت کنیم و به رشد اقتصادی برسیم./843/پ201/ج

ارسال نظرات