۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۳۱۰۴۹۸
مدیر مدرسه علمیه معصومیه خواهران شهرضا:

اقدامات دولت عربستان در اعدام چهره های انقلابی، مخالف آزادی بیان و اصول دین اسلام است

خبرگزارش رسا ـ مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) خواهران شهرضا گفت: اقدامات مذبوحانه دولت عربستان در اعدام چهره های انقلاب و ایجاد خفقان برای نیروهای آزادی خواه، مخالف آزادی بیان و اصول دین مبین اسلام است.
تظاهرات بحريني ها در اعتراض به اعدام شيخ نمر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، اکرم السادات قریشی، مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) خواهران شهرضا، شامگاه امروز در جمع طلاب این مدرسه، عنوان کرد: شیخ نمر، روحانی برجسته و شیعه عربستانی، از مخالفان سیاست های تبعیض آمیز رژیم سعودی بر علیه شیعیان عربستانی بود.

 

 

وی تصریح کرد: شیخ نمر، توهین به کرامت شهروندان عربستانی به‌ویژه شهروندان شیعی عربستان که از نظر رژیم سعودی شهروندان درجه دو این کشور به شمار می‌آیند و فاقد هرگونه حق و حقوق شهروندی هستند را، رد کرد.

 

 

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) خواهران شهرضا اضافه کرد: این عالم مجاهد، همواره بر لزوم احقاق حقوق شیعیان و سایر شهروندان شیعی عربستانی تأکید می کرد و از و از گفتن کلام حق، هراسی نداشت.

 

 

قریشی اظهار کرد: در شرایطی که بسیاری از روشنفکران عربستان از گفتن حقیقت واهمه داشتند، شیخ نمر، در این راه بازداشت و زندانی شد و تحت شدیدترین شکنجه‌ها و آزارها و اذیت ها قرار گرفت.

 

 

وی گفت: شیخ نمر در پی اعتراض به سیاست‌های آل سعود در تیرماه 1392 در اثر حمله مسلحانه دژخیمان آل سعود مجروح و اسیر و به مکان نامعلومی منتقل شد؛ پس‌ از آن حکام سعودی اقدام به محاکمه فرمایشی وی کرده و او را به مشارکت در اعمال خرابکارانه تروریست ها محکوم کردند.

 

 

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) خواهران شهرضا در ادامه افزود: در آبان ماه همان سال حکم اعدام شیخ نمر، از جانب دادگاه ویژه جزایی عربستان سعودی اعلام شد و او را محکوم به مرگ با گردن زدن با شمشیر کردند.

 

 

قریشی تصریح کرد: اتحاد مسلمانان در طول تاریخ سبب کسب دستاوردهای درخشانی برای اسلام و مسلمانان شده است، در پی اعتراض‌های مسلمانان و شیعیان در نقاط مختلف جهان به این حکم نامشروع، رژیم سعودی در ابتدا این حکم را تعلیق کرد.

 

 

وی اذعان کرد: دولت آل سعود با این استراتژی تلاش کرد تا شیعیان ساکن در عربستان را تحت‌ فشار قرار دهد و از شیخ نمر به‌ عنوان گروگانی برای آرام کردن مناطق شیعه‌ نشین استفاده کند.

 

 

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) خواهران شهرضا اضافه کرد: دولت عربستان با تعلیق استراتژیک حکم دادگاه جزایی عربستان، خود را به‌ عنوان بازیگر اصلی این جریان و نیرویی که همواره از موضع قدرت تصمیم می‌گیرد به همگان معرفی کرد.

 

 

قریشی اظهار کرد: پس از روی کار آمدن دولت جدید در عربستان و تحولات و دگرگونی هایی که در منطقه به وجود آمد، مجموعه این تحولات سبب شد، دولت عربستان برای رهایی از وضعیت پیش آمده به اقامات جدیدی دست بزند.

 

وی تصریح کرد: گروه های تکفیری مورد حمایت عربستان در عراق و سوریه به اهداف مورد انتظار نرسیدند، همچنین عربستان در تجاوز نظامی به یمن نیز توفیق چندانی به دست نیاورد، دو سانحه بزرگی که در مراسم حج امسال در اثر بی کفایتی دولت این کشور به وجود آمد، مجموعه این شکست ها در کارنامه دولت جدید عربستان ثبت شد.

 

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(س) خواهران شهرضا عنوان کرد: اقدامات مذبوحانه دولت عربستان در اعدام چهره های انقلاب و ایجاد خفقان برای نیروهای آزادی خواه، مخالف آزادی بیان و اصول دین مبین اسلام است.

 

وی در پایان گفت: این دولت با اعدام شیخ نمر سعی بر آن دارد مرهمی بر این زخم ها پیدا کند و از اعتراض شیعیان نسبت به این جنایت بهره برداری کرده و این مناقشات را به نزاع شیعه و سنی تبدیل کند تا از این طریق سرپوشی بر جنایات خود قرار دهد و ناکارآمدی­ خود را پنهان کند./868/202/ب1

ارسال نظرات