۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۳۱۰۳۷۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

علما و روحانیان رخنه‌های نفوذ دشمن به امت اسلام را سد می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: عالمان دین، دیدبانان جامعه بوده و با فعالیت خود، رخنه های نفوذ دشمن در بین امت اسلام را سد می کنند.
حجت الاسلام يعقوبي- ديدار مسؤولان فرهنگي و مذهبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امشب در جمع شماری از مسؤولان فرهنگی و مذهبی استان، به نقش عالمان دینی در حفاظت و حراست از ماهیت دینی جامعه اسلامی پرداخت و افزود: علما و روحانیان درواقع دیدبانان جامعه اسلامی محسوب می شوند.

 

وی با اشاره به تلاش همیشگی دشمنان برای نفوذ و رخنه در بین امت اسلام، افزود: علما افزون بر دیدبانی جامعه، دین‌بان هم بوده و با فعالیت‌های روشن‌گرانه و هدایت‌های خود و سد کردن راه‌های رخنه دشمنان، مانع از نفوذ آنها به میان امت اسلام می شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه علما و روحانیان آگاه شیاطین و ابلیس‌های زمان را به عقب می رانند، خاطرنشان کرد: جامعه روحانیت آگاه و بصیر اجازه ورود دشمنان به حریم اسلام را نداده و از مظلومان و مستضعفان در مقابل ظالمان و مستکبران دفاع و حمایت می کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: به همین دلیل دشمنان با این دیدبانان و دین‌بانان میانه خوبی ندارد چرا که آنها با شناسایی موقعیت، امکانات، استعدادها و استحکام‌های دشمن و گرا دادن آنها به نیروهای خودی، زمینه ساز شکست دشمنان می شوند.

 

وی تصریح کرد: دشمن نیز این موضوع را درک کرده به همین دلیل می خواهد ابتدا دیدبانان را هدف قرار داده و آنگاه در سایه غفلت و ناآگاهی جامعه به اهداف شوم خود در بین امت اسلام برسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: علما و روحانیان در طول تاریخ در برابر ظالمان و مستکبران ایستادگی و مقاومت کرده و حرف حق را بیان کرده اند به همین دلیل هم در طول تاریخ روحانیت چه از نظر شخصی و چه از جنبه شخصیتی همواره مورد هجمه دشمنان بوده است.

 

وی با بیان اینکه در طول تاریخ همیشه مداد و خون علما به فریاد دین رسیده و آنها تا پای جان از دین حمایت کردند، اضافه کرد: در این میان عده ای برای حفظ دین خون دادند و عده ای دیگر از علما نیز در این راه خون به جگر شدند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه یکی از این علما شهید آیت الله نمر باقر النمر بود، افزود: این عالم دینی و دین شناس، مظلومانه به دست حکام آل سعود به شهادت رسید.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه عالمانی چون آیت الله نمر برای حفظ دین و رضای خداوند جان خود را تقدیم اسلام کردند چرا که مولا و مقتدای آنها امام حسین(ع) بود، اظهار کرد: این عالم فقید، سال‌ها به عشق حضرت سیدالشهدا(ع) زندگی کرد و سرانجام نیز در راه مولای خویش به شهادت رسید.

 

وی با اشاره به واهمه سران آل سعود از فعالیت های هدایت‌گرانه و آگاهی بخش آیت الله نمر در عربستان، افزود: آیت الله نمر یک فرد نبود بلکه همانند بسیاری از عالمان دین در طول تاریخ، یک امت بود به همین دلیل نیز دشمنان تاب تحمل وی را نداشته و او را به شهادت رساندند./9314/202/ب1

ارسال نظرات