۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۳۱۰۳۲۳
امام جمعه فاروج:

دشمنان با استفاده از انتخابات به دنبال ایجاد فتنه جدید در کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج با بیان اینکه دشمن برای هر دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برنامه دارد، گفت: دشمنان و منافقان با استفاده از انتخابات به دنبال ایجاد فتنه جدیدی در کشور هستند.
حجت الاسلام قليزاده- امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه جاری، بر برگزاری قانونمند و پرشور این هماورد ملی تأکید کرد.

 

وی با یادآوری فرمایش‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر حق الناس بودن انتخابات، افزود: مراد از حق الناس بودن انتخابات رعایت فرآیند قانونی این امر مهم از ابتدای نام نویسی تا پایان اعلام نتایج آراء و پذیرش آن است؛ یعنی همه افراد دخیل و دست اندرکاران انتخابات در تمام مراحل، مر قانون را قبول داشته و آن را در عمل نیز رعایت کنند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان اینکه حضور و رأی دادن در انتخابات برای همه ایرانیان یک تکلیف شرعی، ملی و قانونی است، خاطرنشان کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند باید همه افراد واجد شرایط رأی دادن، حتی افرادی که نظام و رهبری را قبول ندارند هم در انتخابات شرکت کنند چرا که سرنوشت کشور و آینده آنها نیز در میان است.

 

وی با اشاره به اینکه اصل انتخابات حق الناس است، تصریح کرد: حق الناس بودن انتخابات مراتب و شرایطی دارد که رهبری آنها را تشریح کردند تا خدای ناکرده برخی افراد و گروه‌ها از این اصطلاح، به نفع خود سوءاستفاده نکنند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان اینکه در این بین متأسفانه عده ای مرض نامطمئن جلوه دادن انتخابات ها در کشور را دارند، افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون تمامی انتخابات ها در کشور در سلامت و قانون‌مندی برگزار شده و هیچ کس نمی تواند ادعا کند که حتی یکی از این انتخابات ها سالم نبوده است.

 

وی با اشاره به اینکه دمیدن در بوق نامطمئن بودن انتخابات، تکرار صدای دشمن است، اضافه کرد: روشن است که دشمنان برای هر دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری کمین کرده و برنامه دارند و می خواهند به مدد منافقان، با استفاده از انتخابات فتنه جدیدی در کشور ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام قلیزاده تصریح کرد: دشمنان و منافقان باید بدانند ملت ایران در سال 94 همان ملت سال 88 هستند که در پی فتنه انگیزی و آشوب گری فتنه‌گران در یوم‌الله نهم دی ماه به میدان آمده و بساط آنها را جمع کردند.

 

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران همان ملت گوش به فرمان ولایت فقیه و حاضر در صحنه است، خاطرنشان کرد: دشمنان و منافقان و فتنه گران یقین بدانند که در صورت ایجاد فتنه جدیدی در کشور، ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران، این بار با فتنه گران و به ویژه سران و رهبران آنان با مدارا و رأفت اسلامی برخورد نخواهد کرد.

 

به گفته وی کسانی که از مدتی پیش بنیان فتنه انگیزی در انتخابات را گذاشته و از هم اکنون شبهه ناسالم بودن انتخابات را به راه انداخته اند، بدانند ملت ایران این‌گونه رفتارها و موضع‌گیری‌ها را تحمل نمی‌کند به همین دلیل این فتنه گران باید مراقب رفتارهای غلط و موضع گیری های مشکوک خود باشند.

 

حجت الاسلام قلیزاده همچنین با تأکید بر هوشیاری و بصیرت مردم در انتخاب کاندیداهای اصلح برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: نامزدهایی که بعد از تأیید صلاحیت، برای به دست آوردن رأی عده‌ای در به‌ در و ضدانقلاب، به خوشایند آنها حرف زده و در مقابل نظام و رهبری می‌ایستند صلاحیت رفتن به مجلس را ندارند.

 

امام جمعه فاروج ادامه داد: همچنین نامزدهایی که در تبلیغات انتخاباتی خود هزینه‌های کلان کرده و وعده های نشدنی به مردم می دهند و دیگر کاندیداها را تخریب می‌کنند نیز صلاحیت نشستن بر صندلی های مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را ندارند، به همین دلیل باید مردم در انتخاب گزینه اصلح در این دو انتخابات نهایت دقت و هوشیاری را داشته باشند./9314/302/ب2

ارسال نظرات