۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۳۱۰۰۴۳
امام جمعه موقت کرمان با اشاره به اعدام شیخ نمر:

آل سعود از به وجود آمدن سید حسن نصرالله دیگری واهمه دارد

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه کرمان گفت: دولت سفاک عربستان از وجود و حضور شیخ نمر در این کشور ترس داشت، زیرا آن‌ها از به وجود آمدن سید حسن نصرالله دیگری در این کشور واهمه دارند.
حجت الاسلام قاسمي زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام قاسمی زاده امام جمعه موقت کرمان در خطبه اول نماز جمعه امروز این شهر، گفت: یکی از مباحث بسیار مهم در مسائل اجتماعی، میزان و نحوه ارتباط انسانها و به عبارتی، دوستی ها و روابط دوستانه با یکدیگر است.

 

‎حجت الاسلام قاسمی زاده اظهار داشت: نکته مهم در این میان، تأثیر بسیار زیاد دوست بر شخصیت انسان است که در آیات قرآن کریم و روایات، به این موضوع اشاره شده است.

 

وی بیان داشت: در سوره فرقان آیه 28 خداوند حال بعضی از جهنمیان را شرح می دهد که می گویند: اى واى کاش فلانى را دوست خود نگرفته بودم. صحنه قیامت، صحنه ندامت و پشیمانی است و یکی از موارد حسرت خوردن انسانها در آن روز، تأسف بر انتخاب رفیق بد است، که او را از راه راست منحرف کرده است. بدون شک عامل سازنده شخصیت انسان، بعد از اراده و خواست و تصمیم او، امور مختلفی است که مهم ترین آنها همنشین و دوست و معاشر است، چرا که انسان خواه ناخواه تأثیرپذیر است و بخش مهمی از افکار و صفات اخلاقی خود را از طریق دوستانش می گیرد.

 

خطیب نماز جمعه کرمان اذعان کرد: قرآن مجید در یک قانون کلی همه مومنان را با هم دوست و برادر می داند و انتظار دارد، نگاه مومنان به همدیگر از همین منظر باشد.

 

وی ویژگی های یک دوست خوب را ایمان، احترام به مقدسات دینی، راستگویی، خیرخواه بودن، دورو نبودن و خوش اخلاقی دانست و بیان کرد: دوست و همنشین صالح موجبات کمال انسان را به همراه خواهد داشت.

 

امام جمعه موقت کرمان در خطبه دوم نماز جمعه در رابطه با انتخابات، اظهار کرد: انسان برای برگزیدن و انتخاب کردن معیارهای درونی خود را ملاک قرار داده و نزدیک ترین گزینه را به خواست قلبی خود انتخاب می کند؛ دانایی هر چه بیشتر شود، انتخاب ها نیز صحیح تر خواهد شد.

 

حجت الاسلام قاسمی زاده خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت مسؤولیت پذیری در انتخاب افراد اصلح می فرمایند: ملت باید تلاش خود را بکند، باید زحمت بکشد و دنبال اصلح بگردد. من مکرّر عرض کرده ‏ام که مسأله، مسأله‏ دین و خدا و اداى تکلیف است. همچنان که اصل انتخابات یک تکلیف الهى است، انتخاب اصلح هم یک تکلیف الهى است. قبلًا هم گفتیم که تفاضل و لو کم باشد، در این قضیه بسیار است. باید بگردید، بین خودتان و خدا حجت پیدا کنید؛ یعنى بتوانید از راهى بروید که اگر خداى متعال پرسید شما به چه دلیل به این فرد رأى دادید، بتوانید بگویید به این دلیل. بین خودتان و خدا، دلیل و حجتى فراهم کنید و بعد با خیال راحت بروید رأى بدهید. مردم باید این کار را بکنند و ما هم از خدا مى‏خواهیم و دعا و آرزو مى‏کنیم که خداى متعال دل هاى مردم را به سمت نامزد اصلح آنکه واقعاً صلاحیتش بیشتر است هدایت کند.

 

خطیب نماز جمعه کرمان در ادامه شهادت آیت الله نمر را تسلیت گفت و ادامه داد: دولت سفاک عربستان از وجود و حضور شیخ نمر در این کشور ترس داشت، زیرا که از به وجود آمدن سید حسن نصرالله دیگری در این کشور واهمه داشت. اگر این اتفاق می افتاد فاتحه عربستان ظالم و هم پیمانان بی بصیرتش خوانده شده بود.

 

حجت الاسلام قاسمی زاده در پایان بیان کرد: 21 دی روز بسیج رسانه و یاد و خاطره شهید رهبر را در عملیات کربلای 4 گرامی می داریم./9705/201/ب1

ارسال نظرات