۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۳۰۹۸۱۱
وزیر آموزش و پرورش:

سند نظام جامع اقامه نماز در آموزش و پرورش تصویب شده است/ تنها 21 هزار مدرسه از امام جماعت روحانی بهره می‌برند

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز در بیش از 50 هزار مدرسه در سراسر کشور نماز جماعت ظهر اقامه می‌شود که از این تعداد، حدود 21 هزار مدرسه از امام جماعت روحانی بهره می‌برند و بقیه جماعات هم از سوی معلمان مدارس، برپا می‌شود.
علي اصغر فاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم در نخستین اجلاس استانی نماز در قم که پیش از ظهر امروز در مجتمع امام خمینی(ره) این استان برگزار شد، به بیان گزارشی از عملکرد آموزش و پرورش در عرصه اقامه نماز جماعت پرداخت.

 

وی اظهار داشت: امروز در بیش از 50 هزار مدرسه در سراسر کشور نماز جماعت ظهر اقامه می‌شود که جای شکر دارد اما تأمین امکانات برای این تعداد مدرسه کار بسیار سختی است.

 

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: از این تعداد حدود 21 هزار مدرسه از امام جماعت روحانی بهره می‌برند و بقیه جماعات هم از سوی معلمان مدارس، برپا می‌شود.

 

وی ادامه داد: حضور معلمان در نماز جماعت سبب حضور پر شور شاگردان در نمازهای جماعت شده است.

 

فانی با بیان این‌که سند نظام جامع اقامه نماز را در آموزش و پرورش به تصویب رسانده شده است، ابراز کرد: آموزش و پرورش همیشه به عنوان دستگاه برتر اقامه نماز شناخته شده است.

 

وی افزود: نماز ستون دین است و اگر همه از کودکی اقامه نماز کنند، دینشان حفظ می‌شود.

 

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: همه باید به ما کمک کنند تا نسبت به اقامه نماز در مدارس بیش از پیش موفق باشیم./997/پ202/ج1

ارسال نظرات