۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۳۰۹۶۷۷
مفتی اعظم سوریه:

حوزه‌های علمیه خواهران افکار والا حضرت زهرا را در جامعه ترویج دهند

خبرگزاری رسا ـ مفتی اعظم سوریه در حاشیه کنفرانس وحدت اسلامی با بیان این‌که نقش زن در جهان اسلام بسیار والا است، گفت: حوزه‌های علمیه خواهران افکار والا و بلند حضرت زهرا(س) را در جامعه ترویج دهند.
شيخ احمد بدرالدين حسون مفتي سوريه

به گزارش خبرگزاری رسا،  شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی اعظم سوریه، در حاشیه کنفرانس وحدت اسلامی با بیان این‌که نقش زن در جهان اسلام بسیار والا است، افزود: نمونه بارز این نقش والا حضرت زهرا(س) است که در علم و دانش بسیار برجسته بود.

 

وی اظهار کرد: امروز باید حوزه‌های علمیه خواهران با تمسک به حضرت زهرا(س) ترویج‌دهنده افکار والا و بلند ایشان در جامعه باشند تا شاهد ساختار سبک زندگی جدید و معنوی در جهان اسلام باشیم.

 

مفتی اعظم سوریه با اشاره به مقام بلند حضرت خدیجه کبری(س)، ادامه داد: زمانی حضرت خدیجه(س) با اعطای مال و زندگی خود به یاری پیامبر اکرم(ص) و دین اسلام شتافت و امروز نیز زن باید به عنوان یک عنصر تأثیرگذار با فکر و ایده برگرفته شده از مکتب اهل‌بیت(علیهم‌السلام) جامعه را به کمال و رستگاری هدایت کند.

 

شیخ حسون بیان داشت: زن‌ها امروز باید با ایمان و تقوای خود و تعلیم علم به عنوان سازندگان جامعه خود باشند و فقط به خواندن و نوشتن کفایت نکنند.

 

وی در پایان از کیفیت و کمیت وجود حوزه‌های علمیه خواهران در کشور جمهوری اسلامی ایران اظهار شگفتی کرد و حرکت در این مسیر را بسیار تأثیرگذار و متعالی دانست./998/د102/ف

 

منبع: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران

ارسال نظرات