۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۳۰۹۶۳۸
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

رد صلاحیت شدن افراد ناصالح، عین اسلام رحمانی است

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به تأیید صلاحیت تقریبا تمام داوطلبان انتخابات مجلس در این استان از سوی هیأت های اجرایی، گفت: این هیأت ها بسیار رحمانی عمل کردند درحالی که رد صلاحیت شدن افراد ناصالح، عین اسلام رحمانی است.
حجت الاسلام قدرتي- نشست ستاد پيشگيري از تخلفات و جرائم انتخاباتي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی، صبح چهارشنبه در نشست پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان، با اشاره به اتمام مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی هیأت‌های اجرایی، اظهار کرد: در استان خراسان شمالی از مجموع 95 داوطلب این انتخابات در سه حوزه انتخابیه، 90 نفر آنها از سوی هیأت های اجرایی تأیید صلاحیت شدند.

 

وی با بیان اینکه هیأت های اجرایی در زمینه تأیید صلاحیت داوطلبان انتخابت مجلس بسیار رحمانی عمل کردند، افزود: ما هم به اسلام رحمانی اعتقاد داریم اما باید توجه داشت که رد صلاحیت افراد ناصالح برای حضور در رقابت های انتخاباتی، عین اسلام رحمانی است.

 

حجت الاسلام قدرتی در ادامه با اشاره به اهمیت دو انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند انتخابات لیله القدر نظام بوده و به وسیله آن سرنوشت نظام اسلامی مشخص می شود.

 

وی با بیان اینکه به دلیل اهمیت انتخابات است که دشمنان نظام برای نفوذ و ایجاد اختلال در این عرصه مهم سیاسی به تلاش و تکاپو افتاده اند، افزود: همه مردم و مسؤولان می بایست در برابر اقدامات و توطئه های دشمنان در زمینه انتخابات هوشیار باشند.

 

قاضی القضات استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه دشمنان برای ایجاد توطئه در زمینه انتخابات به صورت فیزیکی حضور پیدا نمی کنند، ادامه داد: دشمنان تلاش می کنند به مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نفوذ کرده و از این طریق به اهداف شوم خود در انتخابات دست یابند.

 

حجت الاسلام قدرتی با بیان اینکه موضوع نفوذ دشمنان به بخش های مختلف کشور کاملا جدی و عینی است، خاطرنشان کرد: هر کس که شعور و دغدغه وطن داشته باشد می داند که دشمنان و استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا تلاش می کنند به مراکز حساس و مهم نظام نفوذ کنند به همین دلیل باید با عمل خود در برابر آنها مقاومت کند.

 

وی با اشاره به اینکه در زمینه انتخابات نیز مردم می توانند با انتخاب آگاهانه و دقیق افراد اصلح، مانع از نفوذ دشمنان شوند، افزود: اصلح، متدین، آگاه بودن به مسائل روز کشور و جهان و دارای جرات و جسارت بودن برخی از شاخص های نامزد انتخاباتی است که می بایست مردم به او رأی دهند.

 

حجت الاسلام قدرتی تصریح کرد: نامزد انتخاباتی که در تبلیغات خود بین پنج تا 10 میلیارد تومان هزینه می کند تا رأی جمع کند بدون شک به درد نظام نمی خورد چرا که این فرد اگر به مجلس راه یابد باید در طول دوران نمایندگی، برای جبران این میزان هزینه کرد، از جیب ملت هزینه کند.

 

وی با بیان اینکه همچنین یک نماینده مناسب می بایست به الگوی اسلامی در تمامی عرصه ها به ویژه اقتصاد مقاومتی، باور عملی داشته باشد، اضافه کرد: در صورت راهیابی چنین نمایندگانی به مجلس شورای اسلامی، نظام سربلند شده و بسیاری از مشکلات موجود در کشور مرتفع می شود.

 

حجت الاسلام قدرتی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه نباید انتخابات چهره امنیتی به خود بگیرد، اظهار کرد: همچنین نباید در انتخابات دچار سیاست زدگی شویم چرا که سیاست زدگی در این عرصه منجر به امنیتی شدن فضا خواهد شد.

 

گفتنی است، دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هفتم اسفندماه امسال به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات