۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۳۰۹۵۲۴
مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه:

زندگی مسالمت‌آمیز شیعه و سنی در ایران دشمن را عذاب می‌دهد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان اینکه در بحث اختلاف بین امت اسلامی که ریشه یابی می کنیم مشاهده می شود که به استعمار انگلستان می رسد، خاطرنشان کرد: برادران اهل سنت و شیعیان ایران اسلامی با همدلی و مودت و مهربانی تمام در کنار هم زندگی می‏کنند که این برای دشمن ما بسیار مشکل است و تحمل این مسأله برایشان سخت است.
شعباني احمد شعباني

حجت الاسلام احمد شعبانی، مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه بحث وحدت یکی از مباحث اساسی دین اسلام است، ابراز کرد: در قرآن هم به صراحت به این موضوع پرداخته شده است و بر این قضیه تأکید شده است، «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ » که عمل و سیره ائمه معصومین(ع) در دوران امامت و زندگی پر بارشان بر همین اساس بوده است.

 

وی ادامه داد: دشمن همواره برای ایجاد شکاف بین امت اسلامی و تکه تکه کردن امت اسلامی از هر تلاشی که می‏توانست انجام دهد دریغ نکرد، در گذشته در دل برادران اهل سنت فرقه‏های انحرافی به وجود آوردند با عنوان وهابیت که با روح دین سازگار نیست و در حال حاضر هم گروه های تکفیری مثل داعش که با نام امت اسلامی و با شعار «لا اله الا الله »به همان جنایت‏ها دست می زنند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان اینکه مبلغان ما یکی از وظایف اصلی شان طبق آیه قرآن کریم ایجاد وحدت بین مسلمین است، تصریح کرد: برادران اهل سنت و شیعیان ایران اسلامی با همدلی و مودت و مهربانی تمام در کنار هم زندگی می‏کنند که این برای دشمن ما بسیار مشکل است و تحمل این مسأله برایشان سخت است.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه اضافه کرد: دشمنان وقتی وحدت و مهربانی مسلمانان را می‏بینند در صدد ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی هستند؛ بنابراین روحانیان وظیفه شان این است که در مقابل فعالیت های دشمن به پا خیزند و مبلغ بحث وحدت بین مسلمانان باشند و تا جای که توان دارند باید این مهربانی و وحدت را در تمام مذاهب اسلامی ما ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه در بحث اختلاف بین امت اسلامی که ریشه یابی می کنیم مشاهده می شود که به استعمار انگلستان می رسد، خاطر نشان کرد: اینان با برنامه های خاصی که داشتند برای ایجاد اختلاف بین مسلمین از بین مسلمانان افرادی که ویژگی‏های خاصی داشتند را برای اجرای برنامه خود انتخاب کردند و برنامه های خود را توسط این افراد اجرای کردند.

 

مدیر کل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشورادامه داد: امام خمینی(ره) با آن دید بلندی که داشتند فرمودند کسی که بین شیعه و سنی تفرقه می‏اندازد نه شیعه است نه سنی، و نیز در جایی آیت الله بهجت(ره) فرمودند اگر کسی وحدت مسلمانان را نخواهد مسلمان نیست، بنابراین یکی دیگر از وظیفه ما این است که بصیرت داشته باشیم.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با اشاره به اینکه در تعقیب نماز صبح می‏خوانیم که خداوند به ما بصیرت عنایت کند، تصریح کرد: اینکه وقتی شناختیم ابزار دشمن همان بحث اختلاف افکنی بین مسلمانان است، این شناخت را به دیگران هم انتقال دهیم و نگذاریم دشمن به اهداف خودش برسد.

 

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که فعالیت برخی شبکه های مجازی را نباید در عرصه اختلاف افکنی نادیده گرفت، ابراز داشت: فعالیت این شبکه ها نسبت به قبل جزئی تر شده است، زمانی این شبکه ها به اختلاف افکنی بین شیعه و سنی می پرداختند ولی در حال حاضر شروع به اختلاف افکنی در بین خود شیعیان و خود سنی ها می‏کنند.

 

وی با بیان اینکه وظیفه روحانیون و مبلغان آگاهی بخشی به جامعه و نسل جوان است، اظهار کرد: حقیقت‌هایی در پشت پرده اختلاف وجود دارد که امتی را به آتش می کشد، آن موارد را طلبه باید برای نسل جستجوگر جوان بیان کند تا جوانان هوشیارتر شوند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه در پایان گفت: اگر بصیرت دهی توسط مبلغان اهل سنت و شیعه به امت اسلامی داده شود، به یقین می توان جلوی بسیاری از اختلاف‏ها را گرفت./875/ت302/س

ارسال نظرات