۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۳۰۹۳۳۶

نام‌نویسی 45 داوطلب از آذربایجان‌شرقی در انتخابات خبرگان

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی از پایان مهلت ثبت‌نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری خبر داد و گفت: 45 داوطلب از آذربایجان‌شرقی در انتخابات خبرگان رهبری نام‌نویسی کردند.
ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید شبستری، ییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی عصر امروز با حضور در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان پرداخت و اظهار داشت: در پایان مهلت ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری، 45 نفر از حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی با مراجعه به ستاد انتخابات کشور و فرمانداری تبریز ثبت‌نام کردند.

 

وی با بیان این‌که مهلت ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری امروز پایان یافت و این مهلت تمدید نشده است، افزود: تعداد داوطلبان نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آذربایجان شرقی نسبت به دوره قبل بیشتر از دو برابر شده و ان‌شاءالله شور و نشاط انتخاباتی در سطح بالایی خواهد بود.

 

شبستری با بیان این‌که تمامی نمایندگان کنونی مردم استان در مجلس خبرگان در فرآیند نام‌نویسی برای شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای دوره جدید نیز ثبت‌نام کردند، گفت: جوان‌ترین داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در این استان 31 سال و مسن‌ترین داوطلب نیز 87 سال دارند.

 

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از ثبت‌نام 337 داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان تا پایان پنجمین روز ثبت‌نام خبر داد و گفت: ثبت‌نام 315 نفر تکمیل و 22 نفر در حال ثبت‌نام هستند.

 

وی با بیان این‌که  29 نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس در استان زن، 14 نفر روحانی و 49 نفر دارای مدرک دکترا هستند، تصریح کرد: حوزه‌های انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو با 151 داوطلب و مرند و جلفا با 31 داوطلب بیشترین و حوزه انتخابیه بناب با 7 داوطلب کمترین آمار ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی را دارند.

 

شبستری با اشاره به این‌که اکثر داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان بین 30 تا 40 سال سن دارند، تصریح کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس را روز جمعه چهارم دی اعلام کرد و از همه کسانی که قصد نام‌نویسی دارند خواست ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند./935/203/ب1

ارسال نظرات