۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۳۰۹۳۲۶
در پایان مهلت یک هفته‌ای ثبت‌نام؛

10 داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی نام‌نویسی کردند

خبرگزاری رسا ـ با پایان یافتن مهلت یک هفته ای ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در حوزه انتخابیه استان خراسان شمالی 10 داوطلب نام نویسی کردند.
نام نويسي مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، در مدت یک هفته ای ثبت نام داوطلبان رقابت در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، در حوزه انتخابیه استان خراسان شمالی با یک کرسی در این مجلس، 10 نفر نام نویسی کردند.

 

آیت الله حبیب‌الله مهمان نواز، نماینده فعلی مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام امان الله فدایی، حجت الاسلام سیدمحمدرضا لک‌زایی، حجت الاسلام مهدی فاطمی سالانقوچ و حجت الاسلام علی‌اکبر اسحاق‌زاده، امام جمعه موقت سابق بجنورد و قاضی دادگستری از جمله داوطلبان شرکت در رقابت پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه خراسان شمالی هستند.

 

همچنین حجت الاسلام محمد غفوری‌نژاد، حجت الاسلام مصطفی جلالی، حجت الاسلام محمود حسینی، حجت الاسلام محمدحسن سلیمانی فر، امام جمعه شهر غلامان و حجت الاسلام حسن عبدی دیگر داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این حوزه انتخابیه هستند.

 

حوزه انتخابیه استان خراسان شمالی تنها یک کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد که در دوره های دوم، سوم و چهارم این مجلس، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، امام جمعه سابق بجنورد بر این کرسی تکیه زده است.

 

در انتخابات دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری، تنها دو نامزد از استان خراسان شمالی برای رقابت در انتخابات خبرگان ثبت نام کردند اما ثبت نام شدگان این دوره نسبت به دوره گذشته، پنج برابر شده است.

 

 

نام نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از بیست و ششم آذرماه در ستاد انتخابات کشور و فرمانداری مرکز استان شروع شده بود و امروز، دوم دی ماه به پایان رسید.

 

ستاد انتخابات وزارت کشور اعلام کرده که مهلت نام نویسی داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تمدید نخواهد شد.

 

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان هفتم اسفند امسال برگزار می شود.

 

استان خراسان شمالی دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج نیز مشترکا با شهرستان قوچان استان خراسان رضوی یک نماینده دارد.

 

حدود 900 شعبه در خراسان شمالی برای این دوره از انتخابات تشکیل خواهد شد و 13 هزار نفر نیز عوامل اجرایی و انتظامی انتخابات را بر عهده خواهند داشت.

 

در انتخابات مجلس خبرگان رهبری 19 حوزه و در انتخابات مجلس شورای اسلامی 17 حوزه در استان خراسان شمالی در نظر گرفته شده است.

 

خراسان شمالی در انتخابات دوره های گذشته مشارکتی بیش از میانگین کشوری داشته و در این دوره حدود 60 درصد از جمعیت 918 هزار نفری خراسان شمالی واجد شرایط رأی در انتخابات هستند./9314/203/ب1

ارسال نظرات