۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۳۰۹۱۲۶
مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون:

وحدت حوزه و دانشگاه سبب ایجاد جامعه مطلوب اسلامی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی دو قشر روحانی و دانشجو پیشگام شدند و با درک موقعیت حساس و مهم خود همواره نقش خود را در انقلاب حفظ کردند و پیشاپیش سایر اقشار برای ایفای مسؤولیت‌های خویش وارد عمل شدند.
وحدت حوزه و دانشگاه

نرگس یاوران مدیر مدرسه علمیه نجمه خاتون(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه با بهره گیری از رهنمودهای امام راحل در سال 59 آغاز شد و این امر را می‌توان به عنوان محصول فرهنگی انقلاب اسلامی مطرح کرد.

 

وی افزود: از مهم‌ترین اهداف این وحدت گسترش پژوهش‌های علمی و معارف بلند و عمیق اسلامی از سوی دانشجویان و طلاب این سرزمین است.

 

یاوران تصریح کرد: شهید مفتح اندیشمندی بزرگ و عالمی متعهد بود که در حوزه علمیه به عنوان مجتهد و در دانشگاه نیز موفق به اخذ درجه دکتری شد.

 

مدیر مدرسه نجمه خاتون(س) بیان داشت: حوزه‌های علمیه در جامعه دینی و نظام ما دارای جایگاهی بس مهم و والا هستند و نقش و عملکرد حوزه‌ها در حرکت اسلامی و تربیت جامعه بسیار حساس و سرنوشت ساز است.

 

وی ابراز کرد: دانشگاه همواره جایگاه آموزش و کاوش در حوزه اندیشههای علمی بوده و رسالت بلند آنان سوق دادن جامعه به سوی مقاصد بلند فرهنگی و اجتماعی است و دانشگاهیان در پیشبرد جامعه به سوی رشد و تعالی نقش بسیار مهمی را می‌توانند ایفا کنند.

 

یاوران گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی دو قشر روحانی و دانشجو پیشگام شدند و با درک موقعیت حساس و مهم خود همواره نقش خود را در انقلاب حفظ کردند و پیشاپیش سایر اقشار برای ایفای مسؤولیت‌های خویش وارد عمل شدند.

 

مدیر مدرسه نجمه خاتون(س) اظهار داشت: امام راحل فرمودند امروز یکی از ضروری‌ترین تشکلها بسیج دانشجو و طلبه است طلاب علوم دینی و دانشجویان دانشگاه‌ها باید با تمام توان خود در مراکزشان از انقلاب و اسلام دفاع کنند و نیز فرمودند فرزندان بسیجی‌ام در این دو مرکز، پاسدار اصول تغییر ناپذیر نه شرقی نه غربی باشند، امروز دانشگاه و حوزه از هر محلی بیشتر به اتحاد و یگانگی احتیاج دارند.

 

وی در پایان با اشاره به بیان امام خامنه‌ای، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند وحدت حوزه و دانشگاه، یعنى وحدت در هدف، هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه‌ اسلامى پیشرفته‌ مستقل، جامعه‌ امام، جامعه‌ پیشاهنگ، جامعه‌ الگو، ملت شاهد، ملتى که مردم دنیا با نگاه به او جرأت پیدا کنند، تا فکر تحول را در ذهن خودشان بگذرانند و در عملشان پیاده کنند  و حرکت کنند./813/302/ب1

ارسال نظرات