۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۳۰۹۰۶۷
آیت الله سلیمانی پس از ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان:

مجلس خبرگان پشتیبان قوی رهبری در حاکمیت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله سلیمانی با اشاره به نظارت بر رهبری که امروز توسط عده‌ای در جامعه بیان می شود، گفت: مجلس خبرگان چون تأسیس رهبری را به عهده داشت و هر سازمانی که چنین نقشی داشته باشد، ابقا و انتصاب در آن نهاد را هم مسلما بر عهده دارد اما جایگاه رهبری در حکومت اسلامی بسیار رفیع است.
آيت الله سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، در ششمین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس خبرگان رهبری با حضور در فرمانداری زاهدان برای حضور در انتخابات خبرگان ثبت نام کرد.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: خبرگان رهبری مجلسی تخصصی و مربوط به فقهای نظام اسلامی در تشخیص ماهیت رهبری نظام الهی است.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر از یک رهبر قوی در رأس امور برخوردار هستیم که به برکت مجلس خبرگان، بعد از امام راحل ایشان به رهبری نایل آمدند و شاهد هستیم که با قدرت، نقش خود را امور جاری ایفا می‎کنند.

 

امام جمعه زاهدان مجلس خبرگان را یک مجلس احتیاطی دانست و افزود: اگر در روز مبادا در این جایگاه خطیر خلاء به وجود بیاید خبرگان هستند که باید فرد واجد شرایط را برای رهبری جامعه اسلامی در نظر بگیرند.

 

وی خاطرنشان کرد: بخش دیگری از وظیفه خبرگان رهبری پشتیبانی از آرمان‌های رهبری و حمایت از اندیشه های ایشان و در مجموع، تعقیب مطالبات رهبری در جامعه اسلامی است.

 

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مجلس خبرگان پشتیبان محکم و قوی رهبری در راستای حاکمیت نظام قلمداد می شود.

 

وی با اشاره به جایگاه مجلس خبرگان در قانون اساسی اظهار داشت: در قانون اساسی سه اصل را برای جایگاه مجلس خبرگان در نظر گرفته‌اند که مجلس خبرگان در قانون به عنوان یک مجلس خبره و نخبه و در جهت حمایت از رهبری اسلام مطرح است.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: اگرچه ممکن است برخی از افراد این مجلس، خود نقش اجرایی داشته باشند اما برای جایگاه خبرگان فقط نقش حمایتی و فکری مطرح است.

 

وی در خصوص نظارت بر رهبری که امروز توسط عده‌ای در جامعه بیان می شود، گفت: مجلس خبرگان چون تأسیس رهبری را به عهده داشت و هر سازمانی که چنین نقشی داشته باشد، ابقا و انتصاب در آن  نهاد را هم مسلما بر عهده دارد اما جایگاه رهبری در حکومت اسلامی بسیار رفیع است.

 

آیت الله سلیمانی اذعان کرد: مقام معظم رهبری از خبرگان برخاست و به جایگاه رهبری رسید امروز به قدری ایشان سالم و مطمئن هستند که اصلا جایی برای مسأله نظارت وجود ندارد./831/پ202/ج1

ارسال نظرات