۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۳۰۸۹۰۴
حجت الاسلام جلالی خبرداد؛

برگزاری همایش بزرگداشت آیت الله بهبهانی در اصفهان

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش بزرگداشت آیت الله بهبهانی، از برگزاری همایش بزرگداشت این عالم بزرگ با حضور آیات استادی و موسوی جزایری، در اصفهان خبر داد.
حجت الاسلام محسن جلالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محسن جلالی بعد از ظهر امروز در نشست خبری همایش بزرگداشت آیت الله بهبهانی، با اشاره به برگزاری بزرگداشت آیت الله فقیه ایمانی در سال گذشته در اصفهان، گفت: امسال بنابر پیشنهاد برخی از علما و فضلا به مناسبت هفته پژوهش مناسب دیدیم بزرگداشت آیت الله بهبهانی را به عنوان یک پژوهشگر در علوم مختلف حوزوی برگزار کنیم.

 

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه کتاب اساس النحو آیت الله بهبهانی در دانشگاه الازهر مصر مورد استقبال قرار گرفته است، تصریح کرد: آیت الله بهبهانی سالیان متمادی در مقاطع مختلف برای اقامه نماز، منبر و تدریس به اصفهان می‌آمدند و به همین جهت مناسب دیدیم که این همایش را در اصفهان برگزار کنیم که آیت الله استادی، آیت الله جزائری و نماینده آیت الله سیستانی از میهمانان این همایش هستند.

 

وی با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش در جامعه اظهار کرد: یکی از راهکارهای توسعه فرهنگی تحقیق و پژوهش این است که چهره‌های محقق و پژوهشگر و کسانی که در علوم دینی و حوزوی و اسلامی ابتکاراتی دارند را تکریم و تجلیل کنیم و در راه نشر آثار ایشان بکوشیم.

 

مسؤول آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با اشاره به وجود تألیفات ارزشمند در حوزه علمیه پیرامون کتاب‌های آیت الله بهبهانی گفت: نخستین قدم‌های این همایش با توصیه آیت الله مظاهری شروع شد و پس از آن آیت الله طباطبایی نژاد بر لزوم برگزاری این همایش تأکید کرد و پس از آن با همکاری خانواده محترم آیت الله بهبهانی فعالیت‌های مطلوبی صورت گرفت.

 

دبیر همایش بزرگداشت آیت الله بهبهانی با اشاره به فعالیت‌های ضد استکبرای و ضد نظام شاهنشاهی آیت الله بهبهانی خاطر نشان کرد: آیت الله بهبهانی مورد عنایت ویژه امام خمینی بود و ایشان به آیت الله بهبهانی لقب ابوالعلماء داده بودند، امروزه علما و بزرگانی از شاگردان ایشان در اصفهان حاضر هستند و از اصحاب رسانه خواهشمندیم که پیرامون ابعاد گسترده شخصیتی و علمی ایشان و شاگردانشان فعالیت داشته باشند./1304/202/ب1

ارسال نظرات