۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۳۰۸۶۴۰
مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری آمل:

حوزه و دانشگاه دو رکن اساسی پیشرفت جامعه اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل گفت: حوزه و دانشگاه به عنوان دو رکن اساسی و بالی برای پرواز و ترقی جامعه اسلامی هستند که ضرورت دارد تعامل بیشتر در این دو نهاد مهم ترویج شود.
 استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسین تقی پور، مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل امروز در دیدار با مدیر و کارکنان مرکز آموزش عالی علمی کاربردی ساخا آمل با اشاره به سخنی از آیت الله جوادی آملی، اظهارداشت: دانشگاهیان مظهر فعل الهی و حوزویان مظهر قول الهی هستند.


وی تصریح کرد: حوزه و دانشگاه به عنوان دو رکن اساسی و بالی برای پرواز و ترقی جامعه اسلامی هستند که ضرورت دارد تعامل بیشتر در این دو نهاد مهم ترویج شود.


حجت الاسلام تقی پور ادامه داد: حوزه و دانشگاه کار خداوند متعال را بررسی می‌کنند که حوزه های علمیه در راستای قول الله و قال الله گام برداشته و دانشگاه فعل الله را بررسی می‌کند.


استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: ضرورت دارد حوزه و دانشگاه تقریب و تعامل خود را بیشتر کرده و اهتمام والایی در این راستا داشته باشند که می‌تواند برکات و دستاوردهای ارزشمندی داشته باشد.


وی با بیان این که دشمن به دنبال جدایی حوزه و دانشگاه است و تلاش های بسیاری در این عرصه صورت می دهد، گفت: ضرورت دارد هوشیاری و دقت شایسته ای در رابطه با تهاجم دشمنان انجام شود تا در بستر وحدت حوزه و دانشگاه گام های اساسی برداریم.


مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی نقش بسزایی در مهارت آموزی و تربیت نیروی انسانی ماهر جامعه دارد و می تواند عاملی در راستای توسعه مهارت و اشتغال داشته باشد.


حجت الاسلام تقی پور افزود: ضرورت دارد حوزه و دانشگاه در کنار همدیگر به دنبال حرکت های ارزشمند و ماندگار برای پیشرفت و تعالی نظام اسلامی باشند که تحقق آن می تواند دستاوردهای ارزنده ای داشته باشد.


آصف بهاری، رییس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی ساخا آمل با بیان این که ترویج وحدت حوزه و دانشگاه امری ضروری و مهم است، گفت: نیاز است گام های شایسته ای برای ترویج تعامل میان این دو نهاد ارزشمند صورت گیرد.


وی خاطرنشان کرد: تکلیف مشترک حوزه و دانشگاه ایجاد بستر و زمینه‌سازی گفتمان پیشرفت و تعالی مادی و معنوی در جامعه است که می طلبد در این راستا عزم جدی و والایی داشته باشیم.


رییس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی ساخا آمل تصریح کرد: هم راستایی و پیوند نهاد دین و دانش جهت تعالی جامعه ایرانی ضرورتی اساسی و انکارناپذیر است که می‌توانیم در کنار همدیگر گام های اساسی برداریم.


گفتنی است، در پایان این دیدار، مدیر و کارکنان مرکز آموزش عالی علمی کاربردی ساخا آمل از بخش های مختلف حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل بازدید کردند./1314/202/ب2

ارسال نظرات