۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۳۰۸۵۷۵
حجت الاسلام حیدری کاشانی:

استکبارستیزی اصل مسلم فقاهت و مرجعیت شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که تنها داشتن فقاهت شرط رهبری شیعیان نیست، گفت: در این زمان برخی از افراد ادعای مرجعیت را دارند اما اهداف استکبار جهانی را دنبال می‌کنند و از سوی غرب حمایت معنوی و مالی می‌شوند.
حجت الاسلام حيدري کاشاني

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد باقر حیدری کاشانی، استاد حوزه و دانشگاه، در جمع عزاداران هیأت رزمندگان اسلام در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم، ساماندهی و تقویت سازمان وکالت امام حسن عسکری را زمینه‌ساز مراجعه مردم به فقیه جامع الشرایط در زمان غیبت بیان کرد و گفت: امام یازدهم در تمام نقاط جهان از جمله مصر، قم، اهواز گرگان نماینده داشته است تا مردم برای پاسخگوی شرعی به آن‌ها مراجعه کنند.

 

حجت الاسلام حیدری کاشانی ابراز کرد: امام عسکری تقوای درونی، دین شناس ودین‌گرا بودن و مخالف با نفس را از شرایط نمایندگان خویش بیان کرده است.

 

 وی با بیان این که تنها داشتن فقاهت شرط رهبری شیعیان نیست، گفت: افرادی با عنوان مرجعیت سلیقه‌ها و با ارائه نظرات شخصی سبب دین گریزی مردم از اسلام می‌شوند و در روایات این گونه افراد، راهزنان دین مردم معرفی شده­اند.

 

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: ملاک‌هایی برای رجوع به فقیه در دوران غیبت در روایات ائمه اطهار(ع) به روشنی تعیین شده و یکی از این مهتمرین معیارها مخالفت با سلطان جور و ظلم ستیزی است.

 

وی با بیان این که در این زمان برخی از افراد، ادعای مرجعیت دارند، اما اهداف استکبار جهانی را دنبال می‌کنند، افزود: این افراد از سوی غرب،‌ حمایت معنوی و مالی می‌شوند، اما مناسب است که مردم ملاک‌های فقیه جامع الشرایط را تشخیص دهند و فریب این مدعیان را نخورند.

 

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به روایت امام زمان(عج) درباره مراجعه مردم به راویان حدیث در زمان غیبت، بیان کرد: روایان واقعی حدیث افرادی هستند که به درجه فقاهات و حدیث شناسی کامل رسیده‌اند و اعمال و رفتارشان طبق روایات ائمه اطهار(ع) است.

 

وی به زعامت امور مسلمانان در دوران‌های مختلف اسلامی اشاره کرد و افزود: در هر دوره‌ای فقهای تراز اول، جلسه‌ای تشکیل می‌دادند و از میان خویش فردی را برای زعامت دینی و سیاسی شیعیان انتخاب کرده و مراجع دیگر مردم را به اطاعت از این شخص راهنمایی می‌کردند.

 

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش، حفظ و صیانت از حضرت مهدی(عج) را یکی دیگر از وظایف امام حسن عسکری(ع) برشمرد و گفت: امام یازدهم با انجام برنامه‌ها و سیاست‌های ویژه در سیره زندگی خویش انجام داد تا شیعیان آمادگی لازم برای غیبت امام زمان (عج) کسب کنند.

  

حجت الاسلام حیدری کاشانی حفظ تقوای درونی را مهم‌ترین روش برای ارتباط معنوی افراد با امام زمان (عج) بیان کرد و افزود: تقوای به معنای انجام واجبات و ترک محرمات است و تا زمانی که زندگی انسان همراه با گناه و معصیت باشد، نمی‌توان به ارتباط معنوی با حضرت مهدی (عج) دست یافت./998/پ202/ف2

ارسال نظرات