۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۳۰۸۵۵۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

فعالیت راهداران در زمره باقیات الصالحات است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: فعالیت راهداران در روزهای سرد سال به منظور بازگشایی محورها و تسهیل عبور و مرور مردم و مسافران در زمره باقیات صالحات است.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در دیدار با مدیران کل ادارات تابعه راه و شهرسازی که به مناسبت هفته حمل و نقل و راهداری صورت گرفت، با اشاره به عبور سالانه حدود 16 میلیون مسافر و زائر حرم رضوی از محورهای استان خراسان شمالی، اظهار کرد: خدمت به این زائران و مسافران ارزشمند بوده و ثواب آن در درگاه باری تعالی محفوظ است.

 

وی با قدردانی از خدمات راهداران و تمای افرادی که در عرصه جاده ها مشغول فعالیت در راستای تسهیل عبور و مرور هستند، اضافه کرد: کار راهداری یک فعالیت مهم محسوب می شود که نقش زیادی در سلامت مردم و مسافران دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه راهداران استان خراسان شمالی به واسطه خدمت به زائران حرم مطهر رضوی، در ثواب زیارت این زائران شریک هستند، ادامه داد: نیروهای راهداری استان با فعالیت خود مسیری امن و مناسب را برای عبور و مرور زائران حرم رضوی فراهم می کنند به همین دلیل نیز در ثواب زیارت آنها شریک خواهند بود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه البته در این زمینه می بایست امنیت مردم و مسافران در جاده های ما بیش از پیش فراهم شود، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای خدمات دهی شود که مردم با آرامش و امنیت بیشتری به مسافرت رفته و میزان تصادفات و تلفات رانندگی کاهش یابد.

 

وی با اشاره به حرکت کاروان های زائران پیاده به سمت حرم مطهر رضوی در مناسبت های مختلف سال، خواستار اختصاص و ایجاد مسیری ویژه در کنار جاده های اصلی برای زائران پیاده رضوی شد تا امنیت و سلامت این زائران بیش از گذشته فراهم شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به فعالیت و خدمات راهداران در روزهای سرد زمستانی به منظور بازگشایی محورها، اظهار کرد: فعالیت راهداران در روزهای سرد سال به منظور بازگشایی محورها و تسهیل عبور و مرور مردم و مسافران در زمره باقیات صالحات است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: خدمات راهداران و نیروهای فعال در این زمینه در روزهای سرد سال مصداق بارز ایثار و فداکاری محسوب شده و ثواب آن در پیشگاه باری تعالی محفوظ است.

 

وی با تأکید بر اینکه در همه بخش ها از جمله در حوزه حمل و نقل و راهداری می بایست نیت ها خالص باشد، تصریح کرد: راهداران باید نیت همه فعالیت ها و خدمات خود را کسب رضایت باری تعالی و جلب رضایت مردم قرار دهند چرا که در چنین صورتی دنیا و آخرت خود را با سعادت قرین کرده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در خاتمه با تأکید بر فرهنگ سازی بیشتر در زمینه ترافیک و حمل و نقل، خاطرنشان کرد: باید فعالیت ها در زمینه ارتقای فرهنگ حمل و نقل و ترافیک در جامعه افزایش یابد.

 

گفتنی است، در این دیدار علی اصغر بدیعی مقدم، مدیرکل راه و شهرسازی و سعید سبحانی، مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان خراسان شمالی، گزارشی از اقدامات و برنامه های در دست اجرا در این دو نهاد ارائه دادند.

 

استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور، با 28 هزار کیلومتر مربع مساحت و مناطق وسیع کوهستانی، پنج هزار و 631 کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی با 21 گردنه خطرناک کوهستانی دارد و اگرچه تمام راه‌های اصلی و فرعی آن آسفالت است اما از مجموع چهار هزار و 624 کیلومتر راه روستایی موجود در آن، تنها 40درصد از این راه‌ها آسفالت بوده و مابقی خاکی و شوسه هستند./9314/202/ب2

ارسال نظرات