۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۳۰۸۴۳۸
با سخنرانی امام جمعه زنجان؛

تجمع اعتراض آمیز طلاب حوزه علمیه زنجان در محکومیت کشتار شیعیان نیجریه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ تجمع اعتراض آمیز طلاب و اساتید حوزه های علمیه زنجان در محکومیت کشتار بی رحمانه شیعیان آذربایجان و نیجریه با سخنرانی امام جمعه این شهر برگزار شد.
تجمع اعتراض آميز طلاب و روحانيون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در تجمع اعتراض آمیز طلاب و روحانیان بسیجی استان، با اشاره به تسلط دو قدرت شرق و غرب بر جهان، گفت: حدود 100 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دنیا با یک سیاست تحمیل شده مدیریت می شد.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مدیریت دنیا به این صورت بود که دو بلوک شرق با تفکر کمونیستی و با ریاست اتحاد شوروی و بلوک غرب با تفکر کاپیتالیستی و سرمایه داری و با ریاست آمریکا آن را مدیریت و اداره می کردند.

 

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به شکسته شدن دو قدرت جهانی با ظهور انقلاب اسلامی افزود: هر کشوری که در دنیا خواستار یک حرکت اجتماعی و سیاسی بود باید یا رنگ حمایت از شوروی را داشت و یا رنگ حمایت از آمریکا را؛ و هیچ حرکتی را که خارج از این چارچوب باشد سراغ نداریم و به تعبیری جهان دو قطبی بود تا اینکه انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسیده و این دو قطبی بودن شکسته شد و قطب جدید شروع به رویش کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به دستپاچگی آمریکا از پیروزی انقلاب اسلامی تأکید کرد: از جمله دولت هایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شدیدا دست و پای خود را گم کرد، همان آمریکای خونخوار با توهمات و خواب های خیالی خود بود که البته پس از تشکیل شورای انقلاب، حدودا سکوت اختیار کرد چرا که دید این افراد ماهیتا نمی توانند سیاست های ضد آمریکایی دنبال کنند هر چند در ظاهر مرگ بر آمریکا بگویند.

 

وی در ادامه تصریح کرد: پس از نابودی اتحاد سوسیالیستی جماهیر شوروری، وقتی آمریکا خود را تنها باز مانده میدان دیده و یگانه قدرت جهان تلقی کرد، رییس جمهور وقت آن رسما اعلام کرد که هر کس با ما نیست قطعا محور شرارت های جهانی است و در این رابطه از سه کشور که ایران نیز در میان آنها بود نام برد و از آن روز توطئه ساقط کردن انقلاب اسلامی را با تمام قدرت دنبال کرد.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به توطئه اسلام هراسی برای شکست جمهوری اسلامی از سوی غرب، گفت: برای پیش برد توطئه نابودی انقلاب اسلامی در دنیا، آمریکا شروع به ترویج اسلام هراسی و ایران هراسی کرده و اسلام عزیز را به باد شدیدترین انتقادها و شبهات گرفته و در کنار آن نیز شروع به پرورش گروه هایی با عناوین اسلامی و با اعمال تروریستی کرده و رهبر همه آنان را ایران معرفی کرد.

 

وی در ادامه اظهار داشت: برای ایجاد اسلام هراسی و درست کردن گروه هایی با عناوین اسلامی و با اعمال تروریستی مانند داعش در آفریقا نیز مدلی مانند داعش به نام بوکوحرام پرورش دادند که البته بسیار بی فکر تر و خشن تر از داعش بوده و حتی به هموطنان خود نیز رحم نکرده و همه را به قتل می رسانند.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان با اشاره به ویژگی شخصیتی رهبر شیعیان نیجریه افزود: شیخ ابراهیم زکزاکی یکی از شخصیت های اصلی تحول مردم آفریقا و گرایش آنان به سوی تشیع و اسلام است که مدتی از تحصیلات ایشان در قم بوده و از جمله نخستین شخصیت هایی است که در اوایل شکل گیری انقلاب اسلامی با امام خمینی (ره) دیدار داشته و مجذوب معنویت ایشان شده بود.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از جمله کارهای بسیار ارزشمند شیخ زکزاکی پس از بازگشت از دیدار امام خمینی (ره) جمع آوری احادیث حب اهل بیت پیامبر (ص) و ارائه آن به مردم بود که در منابع اهل سنت به وفور یافت می شود و به قدری در این کارش موفق بود که توانست در یکی از اعیاد شعبانیه، نزدیک به 15 میلیون نفر را در حسینیه بقیه الله (عج) و اطراف آن جمع کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در پایان ضمن محکومیت کشتار شیعیان نیجریه تأکید کرد: جنایت اخیر کشتار بی رحمانه شیعیان نیجریه از نظر هر انسان عاقل و مسلمانی محکوم بوده و قطعا سود این جنایت برای اسرائیل بسیار بیشتر از دولت های دیگر بود./949/202/ب1

ارسال نظرات