۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۳۰۸۲۶۴
امام جمعه جیرفت:

مردم نمایندگانی را انتخاب کنند که بازوی قوی رهبری باشند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جیرفت با بیان این که مردم باید نمایندگانی را انتخاب کنند که بازوی قوی برای رهبری باشند، گفت: اگر دستگاهی بخواهد زمینه نفوذ دشمن را ایجاد کند، باید جلوی آن گرفته شود.
امام جمعه جيرفت

حجت الاسلام رضا کرمی پور، امام جمعه جیرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار داشت: مردم سالاری دینی در ایران به وسیله انتخابات مشخص می شود ومردم با حضور خود در صحنه انتخابات نمایندگان خود را انتخاب می کنند.

 


وی با بیان این که 37 سال از پیروری انقلاب اسلامی می گذرد، تصریح کرد: مردم طی این مدت امتحان خود را با حضور در انتخابات به نمایش گذاشتند و به جهانیان ثابت کردند مردم ایران مسؤولان خود را خود انتخاب می کنند.

 


حجت الاسلام کرمی پور خاطرنشان کرد: اما دشمنان ایران در صدد هستند تا این انتخابات آزاد که به نحو شایسته در نظام جمهوری اسلامی ترسیم شده است را به چالش بکشند و در این راستا تاکید می شود همه مردم پیرو خط ولایت و امام راحل(ره) باشند، فرمایشات و رهنمودهای آنان را مد نظر بگیرند و این امر سبب ناامیدی و یأس دشمنان اسلام می شود و هم مردم نمایندگانی را انتخاب می کنند که مفید جامعه باشند و به مجلس راه پیدا کنند.

 


وی به نام نویسی نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری اشاره و اظهار کرد: همه مردم مسؤولیت دارند نسبت به شناخت افراد، فردی را برای جامعه انتخاب کنند که مفید و در وهله اول بازوی قوی برای رهبری باشد و در مرحله بعد مقابله با استکبار جهانی را داشته باشد و از نفوذ دشمنان به انقلاب اسلامی جلوگیری کند و نگذارند با نفوذ خود مملکت را به چالش بکشند.

 


امام جمعه جیرفت عنوان کرد: عده‌ای فکر می‌کنند، وظیفه نمایندگان مجلس اشتغالزایی است در حالی که این وظیفه دولت و مجریان آن است و در دوران انتخابات نباید وعده‌های پوچ داد.

 


وی ابراز داشت: وظیفه نمایندگان قانونگذاری است تا دولت در این مسیر حرکت کند و نباید وظایف دولت و مجلس را با هم ادغام کرد و اشتباه گرفت.

 


حجت الاسلام کرمی پور با اشاره به اینکه مجلس قدرتی است که از تمام فرصت‌های آن باید استفاده کرد و نمایندگان در پرداختن به مسائل ضروری مردم دقت کنند، بیان کرد: ساختن اخلاق جامعه و تصویب لوایح سازگار با قوانین اسلامی از جمله وظایف نمایندگان مردم در مجلس بوده که باید دقت زیادی در این زمینه انجام دهند تا لوایح با مسایل عرفی و شرعی منطبق باشد.

 


امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: مجلس باید از انحراف رسانه ‌ها جلوگیری کند و مراقبت از عدم انحراف رسانه‌ها و مطبوعات از جمله وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که این کار با پیگیری و تذکر نمایندگان مجلس و از طریق مراجع و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌شود.

 


وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: امام خمینی(ره) در وصف آیت الله مدرس می فرمایند «سعی کنید مانند مدرس انتخاب کنید تا از حق شما دفاع کنند» و این نشان از شخصیت والای ایشان است.

 


حجت الاسلام کرمی‌پور ادامه داد: نمایندگان نباید با کسی تعارف کنند و مانند آیت‌الله مدرس باید از حق مردم دفاع کنند و مردم هم باید این مهم را در انتخابات خود مدنظر داشته باشند و کسی را به مجلس بفرستند که واقعاً از حق آن‌ها دفاع کند.

 


امام جمعه جیرفت تاکید کرد: نامزدهای انتخاباتی باید توانایی دفاع از ولایت فقیه را داشته باشند و آنان تنها در صورتی که توانایی دفاع از جایگاه ولایت فقیه، حراست از آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و خدمت به مردم را در خود دیدند در این مسیر گام بردارند./9709/302/ب1

ارسال نظرات