۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۳۰۸۱۳۱
صبح امروز برگزار شد؛

نشست علمی همدلی و هم‌زبانی با تأکید بر نامه امام علی به مالک اشتر

خبرگزاری رسا ـ نشست علمی همدلی و هم‌زبانی با تأکید بر نامه امام علی(ع) به مالک اشتر با ارائه حجت الاسلام داودی و حجت الاسلام شریعتی در سالن همایش های غدیر قم برگزار شد.
نشست علمي همدلي و همزباني با تأکيد بر نامه امام علي(ع) به مالک اشتر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست علمی همدلی و هم‌زبانی با تأکید بر نامه امام علی(ع) به مالک اشتر که مربوط به حاکمیت بر مصر بود، با ارائه حجت الاسلام سعید داودی و حجت الاسلام روح الله شریعتی، صبح امروز در سالن کنفرانس علامه طباطبایی سالن همایش های غدیر قم برگزار شد.

 

حجت الاسلام داودی در ابتدای این نشست علمی تأکید کرد: تحقق کامل همدلی و هم‌زبانی با انجام هر یک از دولت و ملت به وظایف و تکالیف شان محقق می شود.

 

وی ادامه داد: در این عهدنامه بیشتر به تکالیف کارگزاران و دولتمردان پرداخته شده است؛ طبیعی است که انجام صحیح و مطلوب آنها همراهی و همدلی مردم را در پی دارد.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ابراز کرد: به عبارتی می توان گفت که با بسط عدالت، توجه به مستمندان، انتخاب کارگزاران صالح، شفاف سازی، عدم حجاب و مانع از دسترسی به حاکمان، تشویق نیکوکاران و تنبیه مخالفان، اجتناب از ظلم و منت گذاری و مانند آن می توان با مردم همراه و همدل شد.

 

حجت الاسلام شریعتی در بخش دیگر این نشست علمی اظهار داشت: دولت، ملت، همدلی و هم‌زبانی، نامی بود که رهبر معظم انقلاب برای سال جاری انتخاب کردند؛ مخاطب این عنوان دولت و ملت است و هر دو باید این اصل را رعایت کنند.

 

وی در ادامه ابراز کرد: نخستین چیزی که از همراهی دو واژه دولت و ملت به ذهن می رسد، حقوق و وظایف است؛ همدلی و هم‌زبانی نیز به طور متقابل و در همین راستا مورد نظر است.

 

عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: نامه امام علی(ع) به مالک اشتر راهکارهایی را برای ایحاد همدلی و هم‌زبانی بین ملت و دولت به حاکمان گوشزد می کند که حاکم با به کارگیری آن ها، زمینه همدلی و هم‌زبانی مردم را فراهم می کند.

 

گفتنی است که این نشست علمی با حضور حجت الاسلام منصور میراحمدی، رییس پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی، حجت الاسلام والمسلمین سید سجاد ایزدهی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگی اسلامی و پژوهشگران علاقه مند برگزار شد./840/پ202/ف

ارسال نظرات