۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۳۰۸۱۱۱
رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی مطرح کرد؛

احتمال نام نویسی دو نامزد مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی

خبرگزاری رساـ رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری احتمالا در حوزه انتخابیه خراسان شمالی، دو نامزد خواهیم داشت.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  محمدرحیم نوروزیان، رییس ستاد انتخابات استان خراسان شمالی، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز نام نویسی از داوطلبان پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: بر اساس اطلاعیه صادر شده از سوی وزارت کشور، ثبت نام داوطلبان نمایندگی انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از امروز پنجشنبه، بیست و ششم آذر ماه 94 آغاز شده و تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه دوم دی ماه به مدت هفت روز ادامه دارد.

 

وی اضافه کرد: در مدت مزبور داوطلبان یا نمایندگان آنها که به صورت کتبی معرفی شده باشند، می توانند با مراجعه به فرمانداری‌های مراکز حوزه های انتخابیه (فرمانداری شهرستان مرکز استان) یا وزارت کشور نامزدی خود را در این انتخابات ثبت کنند.

 

نوروزیان ادامه داد: ثبت نام داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان خراسان شمالی در محل فرمانداری بجنورد صورت گرفته و داوطلبانی هم که در استان حضور ندارند می توانند برای ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه انتخابیه استان خراسان شمالی با یک کرسی در مجلس خبرگان رهبری، احتمالا در مهلت هفت روزه تعیین شده دو نامزد ثبت نام خواهند کرد.

 

رییس ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری استان خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: نام نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز از بیست و هشتم آذر ماه آغاز شده و تا چهارم دی ماه ادامه خواهد داشت.

 

نوروزیان اضافه کرد: پیش بینی می شود در چهار حوزه انتخابیه مجلس شورای اسلامی در استان خراسان شمالی در مجموع 36 الی 38 نفر نامزد شوند که از این تعداد 16 نفر در حوزه انتخابیه اصلی استان(حوزه انتخابیه شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم) نامزد می شوند.

 

وی با اشاره به تشکیل شدن هیأت های اجرایی انتخابات در تمامی شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی، افزود: بر اساس روزشمار انتخابات همه اعضای هیأت های اجرایی انتخابات در شهرستان ها تا بیست و پنجم آذرماه انتخاب و مشخص شدند.

 

نوروزیان در ادامه در مورد تخلفات احتمالی نامزدهای انتخاباتی و یا حامیان آنها، اظهار کرد: با وجود فعالیت چراغ خاموش نامزدها و طرفداران آنها، تاکنون تخلفی که منجر به جرم شود از سوی نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنها در استان خراسان شمالی صورت نگرفته است.

 

رییس ستاد انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکنون در استان با همکاری و تعامل دستگاه های مرتبط، مقدمات برگزاری انتخابات و امنیت آن فراهم شده و تعامل و همراهی خوبی در این زمینه در خراسان شمالی ایجاد شده است.

 

گفتنی است، انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری براساس اعلام وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان هفتم اسفندماه سال جاری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.

 

استان 918 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور در مجلس شورای اسلامی دارای چهار کرسی و یک کرسی مشترک برای شهرستان فاروج در خراسان شمالی و قوچان از خراسان رضوی است.

 

همچنین این استان دارای یک عضو در مجلس خبرگان رهبری است که در سه دوره اخیر، آیت الله حبیب الله مهمان نواز عهده دار آن بوده است./9314/202/ب1

ارسال نظرات