۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۳۰۸۰۶۴
حجت الاسلام آشتیانی:

PMD در ظاهر مختومه شد/ اتهامات گزارش آمانو امنیت کشور را به مخاطره می اندازد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که موضوع پی ام به ظاهر مختومه شده و در گزارش آمانو اتهاماتی علیه ایران وجود دارد که امنیت کشور را در آینده به خطر خواهد انداخت.
حجت الاسلام محمد رضا آشتياني حجت الاسلام محمد رضا آشتياني حجت الاسلام آشتياني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، امشب در مسجد خاتم الانبیای پردیسان قم با اشاره به آیه 124 سوره طه یاد خدا را سبب آرامش در زندگی دانست و اظهار داشت: یاد خدا به انسان سعه صدر می‌دهد و باعث احساس رضایت از زندگی می‌شود و کسانی که این آرامش خاطر را ندارند اگرچه که ثروت داشته باشند ولی احساس خرسندی از زندگی نخواهند داشت.

 

وی با اشاره به روایتی در ذیل آیه 124 سوره طه گفت: از امام صادق(ع) پرسیده شد مراد از این آیه چیست که فرمودند« مراد از یاد خدا ولایت امیرالمؤمنین است» بنابراین هرکس ولایت حضرت علی(ع) را قبول نداشته باشد به آرامش نخواهد رسید و امروز هم اگر ما تحت امر ولایت امر قرار نداشته باشیم و بی توجه باشیم زندگی آرامی نخواهیم داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در رابطه با ائتلاف امریکا علیه داعش خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری این ائتلاف را خدعه و نیرنگ می‌دانستند و دیدیم که به نتیجه نرسید ولی اکنون با حضور ایران در سوریه شاهد پیشرفت‌هایی هستیم که بسیار خوشحال کننده است.

 

حمایت از شیخ زکزاکی ضروری است

وی با بیان این که جریان حق و باطل همیشه در دنیا وجود داشته و حق با وجود کم بودن همیشه پیروز بوده است، افزود: یک روز در نیجریه هیچ شیعه‌ای وجود نداشت و تعدادشان از انگشتان دست بیشتر نبود ولی امروز شاهدیم که از وقتی زکزاکی به نیجریه رفت تا الان حدود 15 میلیون شیعه در نیجریه وجود دارند که پیرو خط امام خمینی(ره) هستند و این گسترش سریع باعث وحشت دشمنان شده و دست به این جنایات می‌زنند.

 

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی حمایت از شیخ زکزاکی را ضروری دانست و اظهار داشت: باید مجرمین اصلی این فاجعه محاکمه شوند تا در جاهای دیگر مانند پاکستان و هند شاهد این گونه موارد نباشیم، زیرا ملجأ و مبنای این شیعیان، کشور ایران است و امروز نظام اسلامی ایران و نیروهای مسلح قدرتمند ایران خار چشم دشمنان است.

 

وی در ادامه با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: مدرس از هر جهت باید الگوی نمایندگان مجلس باشد زیرا او برای اسلام و منافع مردم از از هیچ چیز نمی‌ترسید و در مقابل شاه با قدرت سخن می‌گفت و ایرادات شاه را به او می‌گفت و همچنین تا آخر عمر خود مانند دوران طلبگی خود ساده زندگی می‌کرد و به دنیا وابسته نبود.

 

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی برجام را امتحانی سخت دانست و ابراز داشت: مسأله pmd به ظاهر مختومه شد ولی با توجه به گزارش آمانو اتهاماتی به ایران زده است که هر وقت بخواهند می‌توانند مراکز حساس ایران را مورد بازرسی قرار دهند که امنیت کشور را به خطر می‌اندازد.

 

وی با بیان این که ما دشمنان بیرونی زیادی داریم، گفت: در مجلس در بسیاری موارد نمایندگان مانع از کارهایی می‌شوند که با منافع مردم و نظام در تعارض است و رای عدم اعتماد به 5 وزیر پیشنهادی علوم در هیچ جای دنیا وجود ندارد ولی مجلس ایستادگی کرد و نگذاشت که کسانی که در فتنه 88 نقش داشتند به وزارت برسند.

 

وی در جواب سؤالی مبنی بر کاهش چشمگیر پروژه های عمرانی قم، گفت: امسال تا کنون حدود 25 درصد بودجه عمرانی محقق شده است و با ارزان شدن قیمت نفت دولت توان پرداخت بودجه عمرانی را ندارد و همین مقدار هم که برخی پروژه ها پیش می رود به همت شهرداری است.

 

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی در رابطه با سؤالی که از وضعیت تورم در کشور پرسیده شد، اظهار داشت: برخلاف آماری که دولت در زمینه تورم می‌دهد ما این کاهش تورم را احساس نمی‌کنیم و وضعیت معیشتی مردم روز به روز بدتر می‌شود و در مجلس هم اقتصاد دانان این آمار را قبول ندارند و در نطق‌های پیش از دستور دائماٌ تذکر می‌دهند./843/پ202/ج

ارسال نظرات