۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۳۰۷۹۸۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تعمیق باورهای دینی مردم راه های نفوذ دشمنان را می بندد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تعمیق باورهای دینی و تقویت اعتقادات اسلامی در بین مردم راه های نفوذ دشمنان را می بندد که در این زمینه روحانیان و علمای دینی در خط مقدم قرار دارند.
حجت الاسلام خادمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، عصر امروز در همایش بصیرتی علمای شیعه و سنی خراسان شمالی که با موضوع «بررسی راهکارهای وحدت در مبارزه با اندیشه های تکفیری» برگزار شد، با یادآوری فرمایش های رهبر معظم انقلاب در زمینه نفوذ دشمنان، اظهار کرد: پروژه نفوذ دنیای استکبار به کشور و نظام اسلامی بسیار جدی بوده و همه باید در مقابله با آن هوشیار باشند.

 

وی اضافه کرد: هدف اصلی دشمنان و دنیای استکبار از نفوذ و رخنه در بین امت اسلام، تجزیه کشورهای اسلامی و تسلیم کردن اراده ملت های مسلمان در برابر مطامع و مقاصد شوم است.

 

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه نفوذ دشمنان ابعاد گسترده ای در بخش های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد، تصریح کرد: مقابله و ایستادگی با این نفوذ نیازمند هوشیاری و بصیرت عموم مسلمانان است.

 

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی خاطرنشان کرد: دشمنان در راستای نفوذ به کشور و نظام اسلامی و به طور کلی جهان اسلام، در سه عرصه نخبگان، مردم و مسؤولان و مدیران حکومت ها فعالیت می کنند به همین دلیل مقابله با این نفوذ نیز می بایست در هر سه عرصه صورت گیرد.

 

وی اضافه کرد: از جمله فعالیت های دشمنان با هدف نفوذ در جهان اسلام، ایجاد اختلاف و تفرقه، به وجود آوردن جنگ و نزاع در بین ملت های مسلمان، کشتار دسته جمعی مسلمانان، تشکیل و تقویت گروه های تروریستی و رواج اسلام هراسی در دنیا است.

 

حجت الاسلام خادمی افزود: دین مداری، تعمیق باورهای دینی و تقویت اعتقادات اسلامی در بین مردم راه های نفوذ دشمنان را می بندد که در این زمینه روحانیان و علمای دینی در خط مقدم قرار دارند.

 

وی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام، دین مهربانی و رحمت و پیام آور صلح و عطوفت است، اظهار کرد: قرآن و مکتب اسلام به مؤمنان سفارش و تأکید کرده که با یکدیگر اختلاف و درگیری نداشته باشید و تمام تلاش خود را برای رسیدن به وحدت و تقویت انسجام خود به کار گیرید.

 

به گفته حجت الاسلام خادمی بر اساس آموزه های اسلامی اگر مسلمانان دچار تفرقه و اختلاف شوند، نیروهای آنها تحلیل رفته و زمینه نفوذ دشمنان و استیلای آنها بر امت اسلام فراهم می شود.

 

وی با بیان اینکه خطر نفوذ دشمنان تنها به نظام و کشور اسلامی ایران محدود نمی شود، اضافه کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند نفوذ دشمنان در حوزه های مختلف با استفاده از ابزارهای اقتصادی و جاذبه های جنسی صورت می گیرد که این موارد خطر مهمی برای جهان اسلام محسوب می شوند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه در راستای مقابله با نفوذ دشمنان همه متولیان فرهنگی و مذهبی جامعه می بایست تلاش، اطلاع رسانی و روشن گری و آگاهی بخشی داشته باشند، افزود: همه در زمینه روشن گری خطر نفوذ دشمنان وظیفه دارند اما در این میان رسالت علمای دینی شیعه و اهل سنت بیش از سایر اقشار است.

 

حجت الاسلام خادمی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن کشتار شیعیان در نیجریه، تصریح کرد: مردم مسلمان ایران نه تنها با شیعیان بلکه با تمام مسلمانان جهان احساس همدردی کرده و در این گونه موارد مسؤولیت و رسالت دینی خود را نسبت به تمام مردم دنیا انجام می دهند./9314/202/ب1

ارسال نظرات