۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۳۰۷۸۵۹
رییس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی مشهد:

اساس دین بر پژوهش بنا شده است/ طلاب با تحقیق و پژوهش دین خود را به جامعه ادا کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی مشهد با اشاره به این که اساس دین بر پژهش بنا شده است، خطاب به طلاب گفت: پژوهش منحصر در افراد خاصی نیست و شما نیز می توانید با پژوهش پاسخ گوی نیازهای جامعه باشید.
اساس دین بر پژوهش بنا شده است/ طلاب با تحقیق و پژوهش دین خود را به جامعه ادا کنند اساس دین بر پژوهش بنا شده است/ طلاب با تحقیق و پژوهش دین خود را به جامعه ادا کنند اساس دین بر پژوهش بنا شده است/ طلاب با تحقیق و پژوهش دین خود را به جامعه ادا کنند اساس دین بر پژوهش بنا شده است/ طلاب با تحقیق و پژوهش دین خود را به جامعه ادا کنند اساس دین بر پژوهش بنا شده است/ طلاب با تحقیق و پژوهش دین خود را به جامعه ادا کنند اساس دین بر پژوهش بنا شده است/ طلاب با تحقیق و پژوهش دین خود را به جامعه ادا کنند اساس دین بر پژوهش بنا شده است/ طلاب با تحقیق و پژوهش دین خود را به جامعه ادا کنند اساس دین بر پژوهش بنا شده است/ طلاب با تحقیق و پژوهش دین خود را به جامعه ادا کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد حسین مهدوی مهر، رییس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی مشهد، امروز در نشست «بایسته های پژوهشی در حوزه علوم اسلامی» که در سالن اجتماعات مدرسه عالی خواهران جامعه المصطفی مشهد برگزار شد به اهمیت و جایگاه پژوهش پرداخت.

 

وی فاجعه کشتار شیعیان نیجریه را محکوم کرد و ابراز کرد: شیعیان نیجریه تنها به جرم محبت اهل بیت(ع) و ارادات به امام حسین(ع) موردی تعدی و تجاوز قرار گرفتند.

 

حجت الاسلام مهدوی مهر با بیان این که ما در کربلا حضور پیدا نکردیم، ولی امروز الحمدلله توانستیم پیوند با ائمه اطهار(ع) برقرار کنیم، گفت: خدمت خواهرانی که در سفر کربلا حضور پیدا کردند و با شرکت در مراسم باشکوه اربعین بر شکوه این مراسم افزودند، خسته نباشید عرض می کنم و ان شاءالله در قیامت با خاندان عصمت و طهارت(ع) باشیم. 

 

وی ابراز کرد: کسانی که اعتراف به وحدانیت خداوند می کنند مأجورند اما تفاوت است، بین افرادی که با شناخت خداوند را پرستش می کنند با کسانی که پدر و مادر آن ها مسلمان بودند و نتیجتا به خدا ایمان آوردند.

 

اساس دین بر پژوهش بناشده است
رییس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی مشهد به ضرورت و اهمیت پژوهش اشاره کرد و افزود: اساس حوزه بر پژوهش بنا شده است و البته اساس دین ما بر پژوهش بنا شده است.

 

حجت الاسلام مهدوی مهر گفت: نخستین ها در عرصه ورود به عرصه دین، با تحقیق شروع می شود و برای پاسخ گویی به نیاز جامعه نیازمند تحقیق و پژوهش هستیم.

 

وی ابراز کرد: هلاکت جاهل به مراتب سهمگین تر از هلاکت جسم و جان است و اگر ما ذخایر را در دست داشته باشیم و کتابخانه را پر از کتاب باشد، اما تحقیق نباشد، امکان دارد از تشنگی هلاکت شویم.

 

حجت الاسلام مهدوی مهر گفت: در بهشت آن اندازه درجات متفاوت است که افراد به حال هم غبطه می خورند و در روز قیامت امکان بهره برداری نعمات بهشت بر اساس درجات متفاوت است و آن چیزی که بیش ترین درجات را ایجاد می کند شناختی است که بر اثر معرفت انجام گرفته باشد.

 

دین اسلام می تواند نظامات اجتماعی و سیاسی را مدیریت کند
حجت الاسلام مهدوی مهر گفت: ما مدعی تکفل امور دینی مردم هستیم، البته دین با معنای وسیع آن که می تواند نظامات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی مدیریت کند، نه آن دین بی خاصیتی که در نظام های اسلامی چون عربستان وجود دارد که اخلاق و زندگی مردم را مدیریت نمی کند و تنها الزام به نمازخواندن دارند و آن هم نمازی بی روح.

 

رییس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی مشهد با اشاره به این که پژوهش منحصر در افراد خاصی نیست، افزود: از این رو هر کدام ما از ما می توانیم یک شهید مطهری باشیم.

 

وی خطاب به بانوان طلاب غیر ایرانی افزود: شما نیز می توانید در عرصه تحقیق و پژوهش پاسخ گو باشید و این رسالت اجتماعی بر دوش ما است.  

 

حجت الاسلام مهدوی مهر گفت: متأسفانه دشمن از ما جلوتر است؛ یکی از مراکز مهم اعزام مبلغ و مدرس علوم اسلامی در اسرائیل غاصب است و اسرائیل نخستین کرسی شیعه شناسی را تأسیس کرد.  

 

رییس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی مشهد با اشاره به این که دشمن سرمایه گذاری می کند و با اهداف مشخص کار را دنبال می کند، افزود: در دانشگاه های اسرائیل غاصب شیعه شناسی تدریس می شود و مراکز آموزش معارف اسلامی دارند و مدرک نیز می دهند.

 

با پژوهش و تحقیق، دین خود را به جامعه ادا کنید
وی با بیان این که با پژوهش و تحقیق دین خود را به جامعه ادا کنید، اظهار کرد: دقت در پژوهش بر زیبایی و بالندگی کار می افزاید.

 

حجت الاسلام مهدوی مهر به زحماتی که گذشتگان برای گردآوری مطالب متحمل شدند اشاره کرد و گفت: در عرصه حدیث، محدثانی داریم که عمرشان را در این راه مصرف کرده اند، علامه امینی عمر خود را در کتابخانه ها صرف کرد و این قدر در عمر خود دقت می کرد که احساس می کرد هر لحظه که از عمر او می گذرد فرصتی است که از دست رفته است.  

 

رییس مجتمع آموزش عالی جامعه المصطفی مشهد خطاب به بانوان طلبه افزود: پیشینه درخشان باید حفظ شود و حفظ آن نیز با شما است.

 

وی گفت: تشکر می کنم از خواهرانی که در فراخوان های مقالات و پژوهش ها پیش قدم هستند؛ این کار ارزشمندی است و از مسؤولان نیز تشکر می کنم که این کار را پیگیری می کنند.

 

حجت الاسلام مهدوی مهر گفت: اساتید بازوی پژوهش هستند و با کمک یکدیگر باید این بار را برداریم، باری که بر عهده شما است و باید درست برداشته شود و برداشتن آن خیراتی دارد، هم شما را خوشحال می کند و هم سابقه پیشینیان را محفوظ می کند و از بین نمی برد. 

 

گفتنی است در پایان این مراسم طلاب برای آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی؛ رهبر شیعیان نیجریه دعا کردند و از انجمن های پژوهشی و طلاب برتر نیز تقدیر به عمل آمد./1309/202/ب1

ارسال نظرات