۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۳۰۷۷۸۵
29 آذرماه صورت می‌گیرد؛

آغاز به کار هفتمین نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی حوزه خراسان

خبرگزاری رسا ـ هفتمین نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی حوزه علمیه خراسان از 29 آذرماه سال جاری به مدت پنج روز برگزار می شود.
حوزه علميه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام صفرعلی فتح اللهی، مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان پیش از ظهر امروز در نشستی خبری در محل مرکز مدیریت این حوزه با اعلام این خبر، گفت: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه 29 آذرماه ساعت 15 در محل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار می شود.

 

وی در ادامه شناسایی توانمندی های پژوهشی حوزه، شناسایی و معرفی پژوهشگران و مؤسسات برتر پژوهشی، فراهم آوردن امکان تعامل یافته‌های پژوهشی در عرصه علم و عمل، ایجاد فضایی برای همکاری بین مراکز و مؤسسات پژوهشی، ارتباط مراکز پژوهشی حوزوی با سایر مراکز پژوهشی و نهادینه کردن پژوهش در سیر آموزشی حوزه را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.

 

حجت الاسلام فتح اللهی اظهار کرد: نقد کتاب، برپایی کرسی‌های نظریه‌پردازی، هم اندیشی معاونان پژوهشی مراکز حوزوی با معاونان پژوهشی دانشگاه ها، برگزاری کارگاه های پژوهشی و ارائه مشاوره پژوهشی از برنامه های جنبی این نمایشگاه محسوب می شود.

 

دبیر ستاد برگزاری هفتمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی حوزه خراسان تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی، تمدن نوین اسلامی، راهبردهای تدوین برنامه تحصیلی، ضرورت کاربرد علوم عقلی در تحصیل علوم دینی و شخصیت شناسی رهبر معظم انقلاب از رویکردهای آثار ارائه شده در این نمایشگاه است.

 

وی با اشاره به افزایش قابل توجه آثار شرکت کننده در نمایشگاه، گفت: این آثار غالبا مربوط به سال های 93 و 94 است که در قالب 60 غرفه از ساعت 9 تا 19 در محل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام فتح اللهی اضافه کرد: در این نمایشگاه ضمن رونمایی از نرم افزارهای جدید پژوهشی، تازه های کتاب چهار قاره جهان نیز از سوی جامعة المصطفی العالمیة به نمایش در می آید.

 

مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان یادآور شد: مراسم اختتامیه نمایشگاه نیز همراه با تقدیر از آثار، مؤسسات و غرفه های برتر سوم دیماه ساعت 9 صبح در محل بنیاد پژوهش ها برگزار خواهد شد.

 

وی همچنین در خصوص میزان حمایت حوزه علمیه خراسان از چاپ و نشر پژوهش های برتر گفت: آثاری که به تأیید کمیته ارزیابی معاونت پژوهش برسد از تسهیلات وام تا سقف صدمیلیون ریال با بازپرداخت بلندمدت برخوردار می شوند./930/202/ب2

ارسال نظرات