۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۳۰۷۷۰۱
آیت الله علوی گرگانی:

جمهوری اسلامی به دنبال کشورگشایی نیست/ هدف ما صدور علم و کمال به دنیا است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی به اهمیت تبلیغ بانوان مبلغه در داخل و خارج کشور اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی به دنبال کشورگشایی نیست؛ بلکه علم و کمال را به کشورهای دیگر صادر می‌کند.
آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای معاونت پژوهشی حوزه علمیه خواهران با اشاره به اهمیت تحصیل علم در اسلام اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در روایتی طلب علم را بر هر مسلمانی واجب دانسته‌اند که برخی از علما، بانوان را نیز مشمول این روایت می‌دانند.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه به شرایط امروز مسلمانان اشاره و تأکید کرد: کسب علم در همه حال مطلوب است و منوط به زمان و مکان نیست ؛ زیرا علم، نورانیت دارد و هر کسی به دنبال نور و آگاهی است و از جهل و تاریکی دوری می‌کند.

 

وی با اشاره به شبهه‌افکنی دشمنان تصریح کرد: امروزه دشمنان با ابزار رسانه و فضای مجازی به جنگ نرم رو‌آورده‌اند و با برنامه‌ریزی در سراسر جهان به دنبال گشترش تفکر خودشان هستند.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی ابراز داشت: باید با پرورش افرادی عالم و مجتهد در هر دو طیف مردان و بانوان به شبهه‌افکنی دشمنان پاسخ دهیم و این افراد مبلغ و آگاه با جوابگویی به شبهات همانند سپری در برابر اهداف آنها عمل کنند.

 

وی بانو مجتهده امین را افتخار اسلام و جامعه بانوان خواند و خاطرنشان کرد: باید در حوزه علمیه خواهران افرادی همچون بانو مجتهده امین تربیت شوند و به امر تبلیغ معارف دینی در داخل و خارج کشور به‌ویژه در میان بانوان بپردازند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: بانو مجتهده امین از آیت الله حکیم، حکم اجتهاد داشت و جلسات درس وی در اصفهان بسیار شلوغ و پربار بود؛ این بانوی عالمه کتاب‌هایی همانند اربعین هاشمیه را نوشته است که نشاندهنده علم و آگاهی بالای وی است.

 

وی به تأثیر کلام بانوان مبلغه در جامعه مخاطب آنها اشاره کرد و گفت: گرچه تبلیغ از هر فردی پسندیده است؛ اما با توجه به دستور قرآنی دعوت مردم با زبان خودشان، تبلیغ خواهران طلبه در میان بانوان تأثیر بیشتری دارد.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی، تبلیغ در خارج کشور را مصداق صدور انقلاب خواند و افزود: همان گونه که امام خمینی(ره) در اوایل انقلاب فرمودند؛ نظام اسلامی به دنبال کشورگشایی نیست؛ بلکه علم و کمال را به کشورهای دیگر صادر می‌کند./908/پ202/ج

ارسال نظرات