۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۳۰۷۶۱۰
استاد حوزه و دانشگاه:

جوانان اروپایی نسبت به عناصر پرخاشگری و بی بند و باری اخلاقی تأمل داشته باشند

خبرگزرای رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که مسأله احترام به فرهنگ و قوت ماهیتی فرهنگ اسلام در نامه رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گرفته است، گفت: تأمل نسبت به عناصری همچون پرخاشگری و بی بند و باری اخلاقی، که حتی در خود کشورهای غربی جایگاه آن به تزلزل افتاده به عنوان فرهنگ اروپایی در جهان معرفی شده، پیشنهاد رهبرمعظم انقلاب به جوانان در این نامه بود.
حجت الاسلام سعيد سعدي ، استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس مسائل ديني

حجت الاسلام سعید سعدی، استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس مسائل دینی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، که با موضوع دومین نامه رهبرمعظم انقلاب به جوانان کشورهای غربی صورت گرفت، ابراز داشت: این نامه در انبوه تبلغیات اسلام ستیزانه که متأسفانه در بسیاری از کشورهای غربی علیه اسلام به چشم می خورد، برای نخستین بار جوانان اروپایی را متوجه می کند که اسلام در سطح بالا و تفکر اسلامی در این زمینه حقیقت دیگری است.

 

وی با اشاره به این که در دین مبین اسلام خشونت های وحشیانه و تروریست کور که برخی مسلمان نماها انجام می دهند، وجود ندارد، اظهار داشت: اسلام صحیح و جذاب با نیروی عقل و منطق مورد ارائه قرار می گیرد و بر روی مشترکات انسانی تأکید ویژه ای دارد.

 

این مقام مسؤول با اشاره  به این که یادآوری احساس مشترک در رنج ها و دردهای بشری نکته مورد لحاظ دیگر دومین نامه رهبرمعظم انقلاب به جوانان کشورهای غربی است، ادامه داد: تروریسم درد مشترک مسلمانان و مردم اروپا است؛ در این نامه به جوانان گفته می شود که دردها و رنج های متحمل شده از سوی نا امنی ها در ابعاد بسیار وسیع تر و عمیق تر به مردم مظلوم بسیاری از کشورهای اسلامی تحمیل شده است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید براین که اروپا به ویژه داعیه داران مبارزه با تروریسم سردمدار بانیان ایجاد نا امنی و مظلومیت هستند، عنوان کرد: روشنگری این حقایق برای جوانان کشورهای اروپایی بسیار با اهمیت است.

 

حجت الاسلام سعدی با بیان این نکته که حمایت از تروریستم دولتی در این نامه به خوبی مورد توجه قرار گرفته و رژیم صهیونیستی به عنوان پیشانی جنگی این ترویسم در سطح جهان شناخته شده است، افزود: جوانان اروپایی متوجه این مطلب شده اند که تا چه حد برخوردهای دوگانه، نژادپرستانه و ترویج و پشتیبانی از تروریسم مؤثر بوده است.

 

وی با اشاره به این که مسأله احترام به فرهنگ و قوت ماهیتی فرهنگ اسلام در این نامه مورد توجه قرار گرفته است، گفت: تأمل نسبت به عناصری همچون پرخاشگری و بی بند و باری اخلاقی، که حتی در خود کشورهای غربی جایگاه آن به تزلزل افتاده به عنوان فرهنگ اروپایی در جهان معرفی شده، پیشنهاد رهبرمعظم انقلاب به جوانان در این نامه بود.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: در این نامه به جوانان اروپایی گفته شده اگر فرهنگی بخواهد خود را محفوظ نگه دارد و به این عناصر که در فرهنگ غربی به شدت بر روی ترویج انها کار شده، ایستادگی کند، چرا باید به آن ترویست و خشونت طلب اطلاق شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که ولی امر مسلمین باتوجه به نیروی جوانی از جوان ها خواستار شناسایی لایه ها و شکاف های این فرهنگ و بررسی جان و مایه آن شدند، خاطرنشان کرد: جوانان تأمل کنند که چرا یک شخص اروپایی به سبب سفر به دیگر کشور به میزانی افراطی می شود که هموطنان خود را گلوله باران کنند./9453/302/ب3

ارسال نظرات