۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۳۰۷۵۳۰
در نشستی خبری مطرح شد؛

تشریح جزییات همایش سراسری مجمع عالی بسیج/ حوزه منبع تغذیه فکری بسیج است

خبرگزاری رسا ـ دبیر همایش سراسری مجمع عالی بسیج با تاکید بر همراهی حوزه‌های علمیه با جریان بسیج، گفت: بسیج طلاب و عموم روحانیان با همفکری و یاری خود در پیشبرد اهداف بسیج سازمان بسیج مستعفین را مورد توجه خود قرار می‌دهند.
سردار سرتيپ بسيجي "محمد رضا نقدي" رييس سازمان بسيج مستضعفين کشور سردار نقدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین ظهر دوشنبه 23 آذر در نشست خبری همایش سراسری دومین مجمع عالی بسیج، گفت: بسیچ یک ذخیره ملی است که برآمده از نیروی مردمی می‌باشد و همانطور که رهبر معظم انقلاب این نیرو را یک گنج خوانده‌اند باید از ظرفیت‌های مختلف آن استفاده کرد.

 

وی افزود: سالهاست که سازمان بسیج در سطوح مختلف جامعه برنامه‌های متنوعی را پیگیری می‌کندف در همین راستا تلاش کردیم تا با ایجاد یک اتاق فکر بزرگ و بهره‌مندی از نیروی عظیم و متخصص بسیج آسیب‌ها و فرصت‌های جامعه را شناسایی کنیم و برای آن‌ها راهکار ارائه کنیم.

 

ایجاد مجامع عالی بسیج در کل کشور

دبیر همایش سراسری مجمع عالی بسیج با اشاره به ایجاد مجامع مختلف فکری در شهرستان‌ها، ابراز داشت: مجمع عمومی شهرستان‌های ما از سه سال قبل و با بهره‌گیری از تمام شوراهای حاضر در شهرستان‌های مختلف تشکیل شد و در راستای رشد اهداف والای انقلاب اسلامی و همچنین رصد جامعه انقلابی در جهت شناسایی نقاط ضعف وقوت آن شروع به کار کرد.

 

نقدی اضافه کرد: امروز و پس از گذشت سه سال 450 مجمع کاملا فعال در شهرستان‌های ما در حال خدمت‌رسانی هستند ضمن این‌که پس از تشکیل مجامع شهرستانی ما پا را فراتر گذاشتیم و به ایجاد مجامع استانی نیز پرداختیم، از این‌رو با آرای بسیجیان هر استان و ایجاد کمیسیون‌های مجزا کار خود را به پیش بردیم.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص اولین جلسه مجمع عالی بسیج، گفت: اولین جلسه این مجمع در سال گذشته و در هفته بسیج در خدمت رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

 

وی در خصوص کمیسیون‌های مختلف مجمع نیز، ابراز داشت: کمیسیون‌های مختلف مجمع بسیج هرکدام وظایف جداگانه‌ای را در محورها و حوزه‌های مختلف ملی دنبال می‌کنند، ضمن این‌که پس از به دست آوردن یک شکل کلی از فضای فرصت‌ها و تهدیدها در کشور به ارائه راهکار در خصوص حوزه کاری خود می‌پردازند، در پایان نیز تمامی این راهکارها در مجمع عالی و در همایشی با حضور تمامی اعضا مطرح می‌شود.

 

نقدی درباره چارچوب همایش سراسری مجمع عالی بسیج، عنوان داشت: همایش سراسری مجمع عالی بسیج روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد شد، در این همایش تلاش می‌کنیم علاوه بر قرائت قطعنامه پایانی، یک سند کوتاه متشکل از مهمترین موضوعات کشور، یک بیانیه 100 صفحه‌ای جهت ارائه پس از همایش و یک سند درون سازمانی را ارائه دهیم.

 

نگاه برخی از مسؤولان به مسائل جاری تأسف‌بار است

دبیر همایش سراسری مجمع عالی بسیج با انتقاد شدید از برخی نگاه‌های جاری در میان برخی از مسؤولان کشور، بیان داشت: جای تاسف است که با وجود توانمندی‌های عظیم در کشور عده‌ای بیان می‌کنند که باید برای مدیریت دست به دامان خارج کشور شویم، آسیب از جایی آغاز می‌شود که آن‌هایی که در راس کار قرار دارند همه چیز را مثبت می‌بینند و آن‌هایی هم که بیرون از صحنه قرار داردند مدام انتقاد می‌کنند.

 

نقدی ادامه داد: مجمع عالی بیش با بهره‌گیری از بیش از 100 هزار نیروی متخصص برای این امر تشکیل شده است که تا با ارائه راهکار و با یک نگاه کاملا بی طرفانه و فرا حزبی به پیش‌برد اهداف نظام کمک کند، ضمن این‌که هموراه بسیجیان ما ثابت کرده‌اند که با حضور در صحنه عمل به مسائل کشور رسیدگی کنند.

 

وی تاکید کرد: ما معتقدیم که جامعه ما به هیچ عنوان و در هیچ زمینه‌ای به بن بست نرسیده است و نیروی متخصص بسیج نیز برای تمام مشکلات کشور راه حل می‌تواند ارائه کند.

 

دبیر همایش سراسری مجمع عالی بسیج در پایان، گفت: مجمع عالی بسیج از تمام نظرات و دیدگاه‌ها حمایت می‌کند و آماده است با تعامل سازنده با تمام عناصر دلسوز نظام به پیش‌برد اهداف والای انقلاب اسلامی کمک کند.

 

نقدی اضافه کرد: در همایش امسال از خانواده و مقام سه تن از شهدای بسیجی به نام‌های آقایان رکن آبادی، برجسته و دکتر حاتمی تجلیل به عمل خواهد آورد.

 

انگلیس عامل اختلاف در جهان اسلام است

در بخش پرسش و پاسخ این نشست سردار نقدی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری رسا مبنی بر میزان تعامل مجمع عالی بسیج با جامعه روحانیان، عنوان داشت: بسیج طلاب و به طور کل روحانیان کشور در تمامی زمینه‌ها ما را یاری می‌کنند و در همه جا نیز همراه ما هستند.

 

در ادامه نقدی در پاسخ به سوالی مبنی بر ریشه ایجاد اختلاف میان کشورهای منطقه، ابراز داشت: ریشه تمامی اختلاف در منطقه انگلیس، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند، این رژیم‌ها از زمان فروپاشی امپراطوری اسلامی عثمانی تا کنون تلاش کرده ‌تا با ضربه زدن به اسلام در منطقه اهداف شوم خود را به پیش ببرند و اختلاف افکنی کنند.

 

نقدی در خصوص حضور بسیجیان در سوریه نیز، بیان داشت: به هیچ عنوان بنا نداریم حضور نظامی از سوی بسیج آن‌هم به شکل نیروی انبوه داشته باشیم، زیرا معتقدیم که خود کشور سوریه از یک نیروی مردمی قوی بهره‌مند است، ضمن این‌که امروز آمریکا نمی‌خواهد قبول کند که از نیروهای مردمی منطقه شکست می‌خورد این ناکامی‌ها را مرتبط با ایران می‌دانند، در حالی که ما معتقدیم حضور نیروهای زیاد در سوریه شاید کار را دچار مشکل کند.

 

وی ادامه داد: حضور نظامی ما در سوریه به صورت مستشاری صورت می‌گیرد و تنها بخشی از نیروهای اصلی ما در سوریه حضور دارند که وظیفه حفاظت از نیروهای مستشاری را دارند.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین در خصوص عملکرد بسیج و پس از توافقات هسته‌ای نیز، گفت: بسیج به هیچ عنوان حرکت پیشرفت کشور را متوقف شده نمی‌بیند و در راه پیشرفت‌های مختلف علمی قطعا بدون توجه به مسائل مختلف به راه خود ادامه می‌دهد./856/پ202/ج

ارسال نظرات