۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۳۰۷۲۹۳
استاد حوزه علمیه:

ادعای نوکری امام حسین با داشتن ماهواره در خانه سازگاری ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: برخی خدا را قبول دارند، ائمه اطهار(ع) را قبول دارند، امام حسین(ع) را نوکری می‎کنند اما در خانه هاشان ماهواره هم دارند، اگر می‎گویی خودت از این ماهواره استفاده علمی می‎کنی که شاید یک ادعا بیش نباشد، اگر دیگری استفاده نابه‎جایی کرد، چه می‎کنی.
آيت الله توکل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیتالله سیدرحیم توکل، بعد از ظهر شنبه در مراسم عزاداری علیبنموسیالرضا(ع) در مسجد آقانور درباره سرنوشت انسانها پس از مرگ گفت: عالمی که در آن هستیم عالم دنیا است و ما دو عالم دیگر به نام عالم برزخ و روز قیامت نیز هم داریم، همه ارواح در عالم برزخ میمانند و وقتی در دنیا همه مردند، آخرین نفر امام و حجت الهی است.

 

وی افزود: اگر فردی اعمالش خوب باشد، در هنگام رفتن به برزخ در همان ابتدا در بهشت برزخی مستقر میشود و با عزت و احترام وارد بهشت میشود، در عالم برزخ جهنم برزخی هم داریم، که برخی انسانها گرفتار آن میشوند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که کسانی که هم اهل گناه بودند و هم کارهای خوب داشتند، خداوند جزایشان را در دنیا و در جهنم برزخی میدهد، خاطرنشان کرد: برخی نیز بعد از عالم برزخ در روز قیامت مستقیم وارد جهنم موعود میشوند، مانند فردی که به حضرت زهرا(س) سیلی زد و اینان در جهنم میمانند و هیچگاه از آن خلاصی نخواهند داشت.

 

وی گفت: کافر، مشرک، منافق و معاند تا ابد در جهنم میماند، نمونهای از معاند را در غدیر خم میتوانیم ببینیم، فردی نزد پیامبر(ص) میآید و میگوید که ای پیامبر(ص) هر چه گفتی کردیم ولی من علی(ع) را مولا نمیدانم، گفت اگر علی(ع) جانشین توست خدایا بر من بلائی بفرست تا از این دنیا بروم که به این مطلب عناد میگویند.

 

آیتالله توکل با توصیه به خواندن چهل حدیث امام خمینی(ره) ابراز کرد: امام(ره) در احادیثشان درباره درکات جهنم مطالبی میفرمایند، جهنم هفت طبقه دارد، آتش دنیا آتش سرد است، آتش قیامت آتش گرم است، آتش دنیا تنها جسم را میسوزاند اما آتش گرم روح انسان را مفارقت میدهد.

 

وی ابراز کرد: در قیامت آتشی وجود دارد که روح انسان را ذوب میکند، در دنیا آتش سیاه نداریم، در قیامت آتش سیاه است که روح را ذوب میکند، آسمانها و زمین تابش را ندارند، بالای سر ما کهکشانهای بسیاری است، دانشمندان 18 میلیون سال نوری را فهمیدهاند، این آسمان اول است که نسبت به آسمان دوم همچون یک حلقه انگشتر است، این آسمان و زمین تاب آتش جهنم را نمیآورند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: خداوند میفرماید اگر همه با امام علی(ع) بودند من اصلا جهنم را خلق نمیکردم، برخی کسانی که در جهنم خالد و جاویدان هستند اگر نسیم رحمتی از سوی اهلبیت(ع) هم به آنان برسد، میگویند ما این رحمتها را پذیرا نیستیم.

 

وی با اشاره به این که ما جزو دستههایی هستیم که باید یا در دنیا با عذاب قبر یا فشار قبر یا با عذاب پاک شوند، ادامه داد: برخی این قدر در عذاب میمانند تا پاک شوند، برخی خدا را قبول دارند، ائمه اطهار(ع) را قبول دارند، امام حسین(ع) را نوکری میکنند اما در خانهاشان ماهواره هم دارند، اگر میگویی خودت از این ماهواره استفاده علمی میکنی که شاید یک ادعا بیش نباشد، اگر دیگری استفاده نابهجایی کرد، چه میکنی؟./914/202/ب1

ارسال نظرات