۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۸
کد خبر: ۳۰۷۲۲۶
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه امام رضا:

پیام رهبری، راه حلی در برابر بحران های غرب است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام رضا با یادآور شدن این که امروز رهبر معظم ایران، دنیا را رصد فکری و فرهنگی می کند، گفت: نامه اخیر رهبری هشداری به مخالفان است که می‌خواهند گرفتار تروریسم شوند و از طرف دیگر نشانه فراست و آگاهی رهبری به جامعه جهانی بوده که حتی برای بحران های آن نیز راه حل ارائه می دهند.
نامه رهبري به جوانان

حجت الاسلام غلام نبی گلستانی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به نامه های رهبری خطاب به جوانان غربی، اظهار کرد: این امر در قالب یک سنت حسنه قرار دارد و به طور معمول بزرگان دین در قالب نامه و توصیه در مواضعی که لازم باشد، رهنمودهایی را انجام می دهند.

 

وی با بیان این که چنین پیام هایی سابقه تاریخی دارد، افزود: پیامبر(ص) در سال ششم هجرت به سران قبایل و قدرت های منطقه ای برای دعوت به اسلام نامه هایی ارسال کردند و امام علی(ع) نیز از این قبیل نامه ها داشته اند؛ نامه امام خمینی(ره) به گورباچف نیز از دیگر نمونه هایی تدبیر رهبران دینی است.
 

رهبری، دنیا را رصد فکری و فرهنگی می کنند  

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام رضا(ع) با تأکید بر مدیریت، مدبّریت و به ویژه درایت و بصریت رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد: رهبری معظم، نه تنها کشور خود را رصد می کند بلکه نسبت به دنیا نیز رصد فکری و فرهنگی دارند؛ نامه اخیر رهبری هشداری به مخالفان است که می خواهند گرفتار تروریسم شوند و از طرف دیگر نشانه فراست و آگاهی رهبری به جامعه جهانی بوده که حتی برای بحران های آن نیز راه حل ارائه می دهند.

 

وی با اشاره به نامه اول رهبری که همزمان با جسارت مجله موهن شارلی ابدو انتشار یافت، گفت:  رهبری در این نامه به جوانان غربی تذکر دادند که اسلام دین رحمت و رأفت است و از آن ها خواست تا اسلام را بی واسطه و از طریق سرچشمه های حقیقی آن یعنی قرآن جست‌وجو کنند.

 

غرب، اساس و پایه گذاری تروریسم است

مسؤول فرهنگی مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری به انتشار نامه دوم رهبری همزمان با جنایات تروریسم ها در فرانسه اشاره و اظهار کرد: رهبری در این نامه« تروریسم» را به عنوان درد مشترک مواجه با جوامع جهانی وجهان اسلام معرفی معرفی کردند و این درحالی است که اساس و پایه گذاری آن خود غرب اند ولی این جنایات امروز به نام اسلام انجام می شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ترور و شهادت هزاران نفر ایرانی از ناحیه سازمان منافقین خلق و بیان این که اندوه جنایات تروریسم در کشور ما دیرینه و سنگین تر است، افزود: حمایت همه جانبه سران غربی به ویژه آمریکا وسایر کشورهایی همچون آلمان، انگلیس و فرانسه از تروریسم همیشگی بوده است که در دوره های مختلف و در قالب طالبان، القاعده و امروز به نام داعش در جهان مرتکب جنایات می شوند که ریشه این داعش در کشورهای اروپایی و امثال آمریکا است.

 

حجت الاسلام گلستانی با بیان این که نامه رهبری ارتباط بین داعش و استکبار جهانی را آشکار ساخت، خاطر نشان کرد: رهبری بر این مطلب تأکید داشتند که غرب خود پایه گذار این جریانات بودند و امروز این ها گریبان گیر خودشان شده است؛ پیامبر(ص) فرمودند« هرکس برای دیگران چاه می کند تا آن ها را سرنگون کند، خودش به آن گرفتار خواهد شد».

 

 عملکرد ایران در عراق و سوریه، کمر تروریسم را شکست

وی با اشاره به اهمیت و نقش مؤثر ایران در جلوگیری از موج تروریسم و داعش، اظهار کرد: اگر نبود حمایت های ایران، امروز در جهان با حکومت تروریسم موجه بودیم و عملکرد ایران در عراق و سوریه که درواقع کمر تروریسم را شکستند، شاهد این مهم است.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام رضا(ع) با یادآور شدن این که عمده افرادی که از سوی داعش جذب شده اند، جوانان هستند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی براساس شناخت و آگاهی که نسبت به جوانان داشتند و این که این گروه دارای فطرتی دست نخورده، عدالت خواه، حق جو و آزادی طلب اند، جوانان غربی را در نامه های  خود خطاب قرار داد و در این نامه اخیر کوشیدند تا با افشای ماهیت داعش، مانع پیوستن آنان به این جریان شوند.

 

مسؤول فرهنگی مؤسسه آموزش عالی اقبال لاهوری با اشاره به سخنان رهبری و رفتار دوگانه غربی ها درباره تروریسم، گفت:  حرکت غربی ها که ادعای دموکراسی دارند در اقدامات مختلف نشانه نوعی پارادوکس است از جمله تلاشی که برای برکناری رییس جمهور منتخب سوریه دارند و از طرف دیگر اهتمام اشان برای بازگشت مجدد رییس جمهور فراری یمن، درواقع سران کشورهای غربی از هیچ حرکتی  برای حذف آن چه که در خط خود نباشند، دریغ نمی کنند.

 

ریشه تمام حرکات تروریستی، تفکر وهابیت است

استاد حوزه و دانشگاه درادامه خاطر نشان کرد: آمریکایی ها که هیچ نقطه مثبتی در تمدن و عملکردشان ندارند، تصمیم به جهانی کردن فرهنگ خود دارند و از آن طرف اسلامی که دین رحمت و محبت است و کشتن یک نفر را برابر با کشتن کل افراد می داند و ایرانی که پس از انقلاب اسلامی همیشه آزادانه ترین انتخابات را برای بالاترین و جزئی ترین مقام های حاکمیتی خود داشته است را متهم به حمایت از تروریسم می کند.

 

حجت الاسلام گلستانی افزود: نظام سلطه از کشوری همچون عربستان که هنوز زنان در آن اجازه رانندگی ندارند و نظام قرون وسطایی شاهنشاهی قومی بر آن حاکم، حمایت می کند و این حمایت درباره کشوری همچون اسراییل که نیز یک کشور تروریستی است وجود دارد درواقع استکبار جهانی از دولت های تروریست پرور را تأیید می کنند و این برای آنان یک مسئله عادی است.

 

وی با اشاره به خاطرات مستر همفر، جاسوس انگلیسی، اظهار کرد: ریشه تمام حرکات تروریستی، تفکر وهابیت که از همان ابتدا با اتکا بر ترور شکل گرفته و درواقع وهابیت نتیجه عملکرد انگلستان برای ایجاد سلطه بوده است که امروز به شیوه های مختلف مورد حمایت استکبار جهانی قرار دارد./844/302/ب2

ارسال نظرات